Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Reel ve Sanal Ortamlardaki Reklam Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Samsun İli Örneği

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorMeşeli, Figen
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:19Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:19Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 125800en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, insanların alışveriş yaparken tercih ettiği reel ve sanal ortamlardaki reklam uygulamalarının tüketicilerin satın alma davranışlarını ne şekilde etkilediğini araştırmaktır. Genel tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemini Samsun merkez ilçelerindeki 3 alışveriş merkezini (Piazza, Yeşilyurt, Lovelet AVM) ziyaret eden ve çalışmaya gönüllü olan 18 yaş ve üstü 440 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın temel problemini, 'reel ve sanal ortamlardaki reklam uygulamalarının tüketici satın alma davranışlarına etkisi demografik değişkenlere göre farklılık göstermekte midir?' sorusu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir anket formu kullanılmıştır. Bu anket formundan elde edilen veriler SPSS 17 istatistik programında analiz edilmiştir ve çıkan sonuçlar tablolar halinde verilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde reklamların etkisi cinsiyet, yaş, eğitim seviyesi, gelir seviyesi gibi demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiğini açıklamaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate how do advertising practices in real and virtual environments affect consumers' buying behaviours. The study was performed in a general screening model; and the sample consisted of 440 participants aged 18 and over who visited the three shopping centres in the central districts of Samsun (Piazza, Yeşilyurt, Lovelet AVM) and volunteered for the study. The main problem of the research is question that 'Is there any difference in impact on consumer's purchasing behaviours of advertising practices in real and virtual environments according to some demographic variables? A survey form developed by the researcher was used as a data collection tool. The data obtained from this survey form were evaluated in SPSS 17 statistics program and the results were interpreted and presented as tables. The results of the research show that the effect of advertising on consumers' buying behaviour has a significant difference according to demographic variables such as gender, age, education level, income level.en_US
dc.formatXIII, 145 y. : tablo, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage158
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYqyeZK-XAyQZUcNA1yziWPIdL6u1wpMFx9tbqv-d_xAW
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/125800.pdf
dc.identifier.yoktezid533580
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılık
dc.subjectAlışveriş Merkezleri
dc.subjectElektronik Pazarlama
dc.subjectReklamlar
dc.subjectSanal Alışveriş
dc.subjectSatınalma Davranışı
dc.subjectSosyal Ağlar
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectTüketici Davranışı
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectTüketim Davranışları
dc.subjectShopping Centersen_US
dc.subjectİnternet Kullanımı
dc.subjectElectronic Marketingen_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectVirtual Shoppingen_US
dc.subjectPurchasing Behavioren_US
dc.subjectSocial Networksen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectConsumption Behavioursen_US
dc.subjectInternet Useen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS M479r 2018en_US
dc.titleReel ve Sanal Ortamlardaki Reklam Uygulamalarının Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Samsun İli Örneği
dc.titleThe Effects on Consumer Buying Behavior of Advertising Practices in Real and Virtual Environments: The Case of Samsun Provinceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files