Publication: Anasınıfı Çocuklarında Konuşma Temel Dil Becerisinin Üstlendiği İşlevler
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu arastırmanın amacı, anasınıfı çocuklarında konusma temel dil becerisinin üstlendiği islevlerin hangi oranlarda kullanıldığını belirlemek ve bu islevleri kullanma bakımından farklı sosyo-kültürel düzeylerdeki ailelerde yetisen altı yas grubuna dahil çocuklar arasında yüzdelik oranda farklılığın olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu arastırma deneysel bir çalısma olup alt, orta ve üst olmak üzere, her sosyo-kültürel düzeyden rastlantısal olarak ikiser çocuk seçilerek bu çocukların konusmaları doğal ortamlarında banda kaydedilmistir. Derlenen konusmaların bant çözümleri yapılmıs ve bunlar konusma temel dil becerisinin üstlendiği islevlere göre sınıflandırılmıstır. Bu arastırmada elde edilen bulgular, alt sosyo-kültürel düzeydeki ailelerden gelen çocukların benmerkezci dili, üst sosyo-kültürel düzeydeki ailelerden gelen çocukların ise toplumsallasmıs dili daha çok kullandıklarını ve anasınıfı çocuklarının konusmalarına konusma temel dil becerisinin üstlendiği islevlerin farklı oranlarda yansıdığını ortaya koymustur.
The aim of this study was to determine the frequency of the functions of basic speaking skills of kindergarten children from different socio-cultural classes. This study is experimental and two children have been selected randomly from lower, middle and high socio-cultural classes and their speech has been recorded in natural classroom environment. Their utterences have been analyzed and classifed according to the functions of basic speaking skills. The findings of the study indicate that whereas children who come from lower socio-cultural classes use ego-centric language, children from high sociocultural level use social language; speaking skills of the kindergarten children can be said to be different with regard to different social classes.
The aim of this study was to determine the frequency of the functions of basic speaking skills of kindergarten children from different socio-cultural classes. This study is experimental and two children have been selected randomly from lower, middle and high socio-cultural classes and their speech has been recorded in natural classroom environment. Their utterences have been analyzed and classifed according to the functions of basic speaking skills. The findings of the study indicate that whereas children who come from lower socio-cultural classes use ego-centric language, children from high sociocultural level use social language; speaking skills of the kindergarten children can be said to be different with regard to different social classes.
Description
Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007
Libra Kayıt No: 14606
Libra Kayıt No: 14606
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
230
