Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Çevrimiçi Çevre Eğitiminin Sürdürülebilirliği Konusunda Öğretmen Görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, COVID-19 pandemisi sürecinde ortaöğretimde çevrimiçi olarak yürütülen Fen Bilimleri derslerindeki çevre eğitimi konularının anlatımı ve sürece ilişkin Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin ve deneyimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Milli eğitime bağlı çeşitli kurumlarda aktif olarak görev yapan 30 Fen Bilimleri öğretmeni ile araştırma yapılmıştır. Araştırmada 'Google drive form' ile yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve öğretmenlere dijital ortamda iletilerek veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Bulgular bölümünde öğretmen görüşlerinden bazılarına doğrudan alıntı yapılarak yer verilmiş ve bölümde belirtilen veriler bu bağlamda değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler değerlendirildiğinde öğretmenlerin büyük çoğunluğunun çevrimiçi eğitim ile daha önce karşılaşmadıkları ve yeni bir durum olarak değerlendirdikleri ve bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları saptanmıştır. Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen eğitim sürecinde öğretmenlerin daha çok öğrencilerden kaynaklı sorunlar yaşadığı ve bu sorunların da en çok öğrencilerin internet erişiminin olmaması, cihaz yetersizliği yaşaması ve altyapı eksikliğine bağlı aksaklıkların olduğu vurgulanmıştır. Ayrıca çevrimiçi yürütülen çevre eğitimi sürecinde, ölçme değerlendirme ve öğretim yöntemleri uygulama anlamında yüz yüze eğitimden anlamlı farklılık oluşturacak bir uygulama yapmadıkları ancak değerlendirme sürecinde güvenirliğin daha düşük düzeyde kaldığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin aynı zamanda çevrimiçi şekilde gerçekleştirilen çevre eğitimi derslerinde doğa deneyimi sağlanamaması, çevre sorunlarına yönelik faaliyetlerde bulunulamaması, yer temelli öğrenme imkanının olmaması gibi durumlardan ötürü öğrencilerde çevreye yönelik bilinçlenme, tutum ve davranış kazanımlarının oluşamayacağı ve bu sebeple de çevrimiçi çevre eğitiminin sürdürülebilir olmayacağı yönünde görüşe sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma verileri bütünsel olarak değerlendirildiğinde özellikle fen eğitimi ve çevre eğitimine yönelik uzaktan veya çevrimiçi eğitime yönelik belgesel, video, animasyon, simülasyon veya artırılmış gerçeklik uygulamalarının sunulması veya öğretmenlerin bunları hazırlayabilecek düzeyde hizmet içi eğitime tabi tutulması kanaatine varılmıştır.
In this study, it was aimed to explain the environmental education subjects in the online science courses in secondary education during the COVID-19 pandemic process and to evaluate the views and experiences of the science teachers about the process. For this purpose, research was conducted with 30 science teachers who actively work in various institutions affiliated to the National Education. In the research, a semi-structured interview form was prepared with the 'Google drive form' and the data were collected by sending it to the teachers in digital environment. The obtained data were analyzed and interpreted by content analysis method. In the findings section, some of the teacher's views are given by direct quotation and the data stated in the section are evaluated in this context. When the data obtained were evaluated, it was determined that the majority of the teachers had not encountered online education before and evaluated it as a new situation and needed in-service training on this subject. It was emphasized that during the online education process, teachers mostly experienced problems caused by students, and these problems were mostly due to the students' lack of internet access, device inadequacy and lack of infrastructure. In addition, in the online environmental education process, it was determined that they did not make an application that would make a significant difference from face-to-face education in terms of measurement, evaluation and teaching methods, but the reliability in the evaluation process was lower. Teachers also have the opinion that environmental awareness, attitude and behavior gains cannot be achieved in students due to situations such as not providing nature experience in online environmental education courses, not being able to carry out activities related to environmental problems, and lack of place-based learning, and therefore, online environmental education will not be sustainable. conclusion has been reached. When the research data is evaluated holistically, it has been concluded that the presentation of documentary, video, animation, simulation or augmented reality applications for distance or online education, especially for science education and environmental education, or in-service training of teachers at a level that can prepare them.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

83

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By