Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Metaphores D'animaux Dans Le Mesnevi De Mevlana Et Dans Les Fables De La Fontaine Et Leurs Dimensions Didactiques

dc.contributor.advisorGünday, Rıfat
dc.contributor.authorAygün, Uğur
dc.date.accessioned2020-07-21T21:15:51Z
dc.date.available2020-07-21T21:15:51Z
dc.date.issued2017
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Dil Öğretimi Ana Bilim Dalı / Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2017en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 103467en_US
dc.description.abstractİnsanoğlu varoluşundan günümüze kadar geçen zaman içinde yaşamı ile ilgili iyi ya da kötü seçimler yapmıştır. Bazen hür iradesinin, bazen de çevresel faktörlerin etkisi ile ortaya çıkan bu seçimler, doğal olarak olumlu ve olumsuz sonuçlar doğurmuştur. Çevreden takdir toplayan olumlu davranışların aksine; olumsuz davranışlar genelde eleştiri ve esefle karşılanmıştır. Bu davranışların takdir edilmesi, düzeltilmesi ve insanlara ders olması amacıyla ahlaki açıdan öğütler veren edebi eserler yazılmıştır. Bu eserler arasında yer alan fabl türü yazılarda genellikle hayvanlar kullanılmış ve bu hayvanların etrafında gerçekleşen olaylara yer verilmiştir. İyi ya da kötü görevi yüklenerek kişileştirilen hayvanlar, hikayenin sonunda üstlendikleri göreve göre değerlendirilip hak ettikleri olumlu ya da olumsuz bir son ile karşı karşıya kalmışlardır. Bu görevlerin doğurduğu sonuçların her biri insanoğluna öğüt niteliğindedir ve insanı ahlaki açıdan kötü seçimler yapmama konusunda uyarmaktadır. Bu öğütlerin yer aldığı fabllar M.Ö. 6. yüzyıldan günümüze kadar çeşitli yazarların katılarıyla gelmeyi başarmıştır. Bu çalışmanın amacı bir yandan Mevlânâ Celaleddin Rumî'nin Mesnevi'si ve Jean de La Fontaine'in fabllarında geçen hayvan metaforlarını inceleyerek öğretici boyutun incelenmesi, diğer yandan da söz konusu yazarların yapıtlarından hareketle edebi bir tür olan fablların anadili edinimi ve yabancı dil öğretimine katkısının irdelenmesidir. Anahtar Sözcükler : Mevlânâ, La Fontaine, Mesnevi, fabl, metafor, hayvan,öğretici boyut, anadili edinimi, yabancı dil öğretimi.
dc.description.abstractFrom its existence to our day, humankind has made good or bad choices about his life. These choices, which are sometimes made by of free will and sometimes by the influence of environmental factors, have naturally resulted positive and negative consequences. Contrary to praised positive attitudes, negative behaviors are often met with criticism and regret. In order to appreciate, correct, and teach these behaviors to people, literary works are written, which gives ethical advice. Among these works, fable uses animals and gives place events that happens around those animals. At the end of the story, animals that are personified by good or bad behavior face a positive or negative end according to their roles. Each of the consequences of these duties has the characteristics of advice and warns humankind not to make mistakes on moral values. The fables in which these advices took place have come to our day from the 6th before J.C. century with the help of various writers. The aim of this work is to examine the fable as a literary genre and the animal metaphors took place in Jean de La Fontaine's fables and in the Mesnevi of Mevlânâ Celaleddin Rumî. Les Mots Clés : Mevlânâ, La Fontaine, Mesnevi, fable, métaphore, animal,dimension didactique, acquisition de la langue maternelle, enseignement de la langue étrangère.en_US
dc.formatIX, 96 yaprak : resim ; 30sm.en_US
dc.identifier.endpage110
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6w6RkDhJaX1wEJlUKOEr4NxAlgsBLhRpgCgMXnM6LKEl
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/103467.pdf
dc.identifier.yoktezid456617
dc.language.isofren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Edebiyat
dc.subjectAnadil
dc.subjectDil Öğretimi
dc.subjectFabl
dc.subjectFransızca
dc.subjectHayvan Metaforları
dc.subjectComparative Literatureen_US
dc.subjectMother Tongueen_US
dc.subjectLa Fontain
dc.subjectLanguage Teachingen_US
dc.subjectFablen_US
dc.subjectMesnevi
dc.subjectFrench Languageen_US
dc.subjectAnimal Metaphorsen_US
dc.subjectMevlana Celaleddin-i Rumi
dc.subjectLa Fontainen_US
dc.subjectMathnawien_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretimi
dc.subjectMevlana Celaleddin-i Rumien_US
dc.subjectForeign Language Teachingen_US
dc.subjectÖğretim
dc.subjectTeachingen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A976m 2017en_US
dc.titleMetaphores D'animaux Dans Le Mesnevi De Mevlana Et Dans Les Fables De La Fontaine Et Leurs Dimensions Didactiques
dc.titleMevlana’nın Mesnevisinde ve La Fontaıne’in Fabllarında Geçen Hayvan Metaforları ve Bunların Öğretici Boyutlarıen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files