Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İngiliz Dili Eğitiminde Sınıf Dışı İngilizceye İlişkin Araştırma Kültürünün İncelenmesi: Çıkarımlar ve Gelecekteki Yönelimler

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Sınıf dışı İngilizce, İngilizceyi ikinci veya yabancı dil olarak öğrenenlerin sınıf dışı İngilizce katılımlarını inceleyen yeni bir araştırma alanıdır. Bu bağlamda, bu çalışma, 2014–2024 yılları arasında Türkiye’de İngiliz Dili Eğitimi alanında yürütülmüş yüksek lisans ve doktora tezlerinde sınıf dışı İngilizce araştırma eğilimlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, betimsel bir araştırma tasarımı benimsenmiş ve veriler Türkiye Ulusal Tez Veri tabanındaki örneklemlerden toplanmıştır. Önceden belirlenmiş kategorileri (örn. tamamlanma yılları, tez türleri, yayın bilgisi, hedef katılımcılar, araştırma yöntemi, araştırma tasarımı ve veri toplama araçları) içeren bir rubrik temelinde toplam 22 tez analiz edilmiştir. Betimsel analiz bulguları, sınıf dışı İngilizce üzerine yapılan araştırmaların, özellikle Türkiye bağlamında, hâlen başlangıç aşamasında olduğunu göstermiştir. Son on yılda, bu konu yüksek lisans düzeyinde biraz daha fazla araştırılmış, doktora düzeyinde ise göz ardı edilmiş, sıklıkla anketler ve ölçekler aracılığıyla ölçülmüş ve genellikle duygusal değişkenlerle ilişkili olarak incelenmiştir. Sonuçlar, İngiliz dili eğitimi alanında yüksek lisans düzeyinde özellikle de doktorada yapılan sınıf dışı İngilizce araştırmaların azlığına işaret etmektedir. Ayrıca, bu çalışma, akademik dikkati sınıf dışı İngilizce konusunda olası araştırma boşluklarına, fırsatlara ve gelecek çalışmalara yönelik çıkarımlara çekmektedir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

Issue

23

Start Page

111

End Page

120

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By