Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Psikoeğitim Grupları Oluşturma ve Yönetme Becerisi Geliştirme Programının Psikiyatri Hemşireliğini Algılama Düzeyine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Günümüzde sağlık hizmetlerinin giderek karmaşıklaştığı bir dönemde, hemşirelerin rolü sadece tıbbi müdahalelerle sınırlı kalmamakta, aynı zamanda psikososyal ve ruhsal destek sağlama becerileri de beklenmektedir. Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin psikoeğitim gruplarını yönetme yeteneklerini geliştiren bir programın, psikiyatri hemşireliğini algılama düzeyine etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma, ön test-son test yarı deneysel desenle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören ve Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği İntörn Uygulama Dersi kapsamında klinik uygulamaya katılan 29 hemşirelik öğrencisi dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama formu olarak Kişisel Bilgi Formu ve Psikiyatri Hemşireliğini Algılama Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere 6 oturumluk psikoeğitim gruplarını yönetme becerisi geliştirme programı uygulanmıştır. Program devam ederken öğrencilere 3. haftada izlem testi uygulanmış, izlem testinden 3 hafta sonra son test uygulanarak araştırma verileri elde edilmiştir. Bulgular: Çalışmanın sonuçları, psikoeğitim programını alan hemşirelik öğrencilerinin psikiyatri hemşireliğini algılama düzeyine yönelik olumlu görüşlerinde anlamlı bir artış, olumsuz görüşlerinde anlamlı bir azalma olduğunu göstermiştir (p<0,05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine yönelik olarak verilen psikoeğitim grupları oluşturma ve yönetme becerisi geliştirme programının, psikiyatri hemşireliğini algılama düzeyini arttırdığı sonucuna varılmıştır. Bu bulgular, hemşirelik eğitiminde psikoeğitim programlarının önemini vurgulamaktadır. Gelecekte, benzer çalışmaların daha geniş örneklemlerle ve farklı eğitim seviyelerinde yapılması önerilmektedir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Journal of Academic Research in Nursing

Volume

11

Issue

2

Start Page

76

End Page

81

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By