Publication: Altın Oran Problemleri Aracılığıyla Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Yeterliliklerinin İncelenmesi
Abstract
Altın oran, matematikte bir doğru parçasının herhangi birnoktadan ikiye bölündüğünde küçük parçanın uzunluğunun büyükparçanın uzunluğuna oranının, büyük parçanın bütün doğrununuzunluğuna oranına eşit olduğu orandır. Bu nokta, bir bütününparçaları arasındaki uyum açısından en uygun noktayı oluşturansayısal bir oranı vermektedir. Bu çalışma sekizinci sınıf öğrencilerininaltın oran problemlerini çözebilme düzeyleri ve altın oran problemleriaracılığıyla geometrik şekiller ve köklü sayılar konularındakimatematiksel yeterliliklerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıkullanılmıştır. Matematik eğitim programına göre köklü sayılar sekizincisınıfta öğrencilere öğretilmektedir. Altın oran problemleri matematiktekonu olarak köklü sayıları içerdiğinden araştırma sekizinci sınıfdüzeyinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar bir devlet okulunda öğrenimgören tüm sekizinci sınıf öğrencilerinden (f=42) oluşmaktadır. Araştırmakapsamında, sekizinci sınıf öğrencilerine açık uçlu altın oranproblemlerinden oluşan “altın oran çalışma yaprağı” uygulanmıştır.Çalışmayapraklarıaraştırmacıtarafındangeliştirilenrubrikdoğrultusunda değerlendirilmiştir. Öğrencilerin altın oran problemleriniçözebilme düzeyleri rubrikten aldıkları toplam puana göre betimselolarak hesaplanmıştır. Ayrıca çalışma kağıtlarında öğrencilerin sorularaverdikleri yanıtlar ayrıntılı olarak analiz edilerek öğrencilerin geometrikşekiller ve köklü sayılar konularındaki matematiksel yeterlilikleribelirlenmiştir.Araştırmasonucunda,öğrencilerinaltınoran problemlerini çözebilme düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Ayrıcaöğrencilerin genel olarak geometrik şekiller konusunda yeterli olduklarıancak köklü sayılar konusunda eksiklikler yaşadıkları belirlenmiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Turkish Studies (Elektronik)
Volume
13
Issue
27
Start Page
1117
End Page
1127
