Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Spor Hizmeti Veren Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevli Yöneticilerin Kişilik Özellikleri Temel Motivasyon Kaynakları ve Yenilikçi Davranışları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırma, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve ona bağlı merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapan orta ve üst kademe yöneticilerin kişilik özellikleri, temel motivasyon kaynakları ve yenilikçi davranışlarını bazı sosyo demografik özellikler açısından incelemek ve bunlar arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada bu amaç doğrultusunda ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup araştıranın örneklemini ilgili kurumlarda görev yapan yöneticiler arasında tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul etmiş 345 yönetici oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafıdan oluşturulan 'Kişisel Bilgi Formu', Türkçe'ye uyarlama çalışması , Horzum vd. (2017) tarafından yapılan 'Beş Faktör Kişilik Envateri Kısa Formu (BFI-10)', Antalyalı ve Bolat (2017) tarafından geliştirilen 'Temel Motivasyon Kaynakları Ölçeği' ve , Osman ve Turan (2020) tarafından Türkçe'ye uyarlama çalışması yapılan 'Yenilikçi Davranış Ölçeği' kullanılmıştır. Veri analizinde ikili grup karşılaştırmaları için 'Student t test', üç ve üzeri grup karşılaştırmaları için 'Tek Yönlü Varyans Analizi' ve 'Tukey Çoklu Karşılaştırma' testleri, ölçeklerin toplam ve alt boyut toplam puanları arasındaki ilişkiyi görebilmek için 'Pearson Korelasyon Katsayısı' kullanılmıştır. Yöneticilerin Sosyo-demografik değişkenlere göre baskın kişilik özellikleri dağılımı ise 'Ki-Kare Analizi' testi ile belirlenmiştir. Araştırmada, yöneticilerin yenilikçi davranış, temel motivasyon kaynakları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkiye dair güçlü kanıtlar elde edilememiş, sosyo-demografik özelliklerin, bireylerin kişilik özellikleri, temel motivasyon kaynakları ve yenilikçi davranış üzerinde önemli rol oynadığı tespit edilmiştir. Yönetici kadrolarını belirlenmesinde ve terfi süreçlerinde bireylerin sosyo-demografik özellikleri, kişilik özellikleri, temel motivasyon kaynakları, yenilikçi davranışları dikkate alınarak belirlenmesi organizasyonun başarısı, motivasyonu, yenilikçiliği ve geleceği açısından önemli katkılar sağlayabilir.
The study aims to examine the personality traits, basic motivation sources and innovative behaviours of middle and top-level managers working in the central and provincial organizations of the Ministry of Youth and Sports, and to reveal the relationship among them concerning certain socio-demographic characteristics. In line with this purpose, the relational survey model was used in the research and the sample of the research consisted of 345 managers who were selected by random sampling method among the managers serving in the relevant institutions and who voluntarily accepted to participate in the research. For data collection, a personal information form developed by the researcher, the Big Five Inventory Short Form (BFI-10)' adapted to Turkish by Horzum et al. (2017), the Basic Motivation Sources Scale' developed by Antalyalı and Bolat (2017) and The 'Innovative Behaviour Scale' adapted to Turkish by Osman and Turan (2020) were used. In the data analysis, 'Student's t-test' was used to compare two groups, 'One-Way ANOVA' and 'Tukey's multiple comparison' tests to compare three or more groups, The relationship between the total and sub-dimension total scores of the scales calculated with the 'Pearson Correlation Coefficient'. The distribution of dominant personality traits of managers according to socio-demographic characteristics was determined by the 'Chi-Square Analysis' test. As a result, strong evidence regarding the relationship between innovative behaviour, fundamental motivation sources, and personality traits could not be obtained, It has been determined that socio-demographic characteristics play a significant role in an individual's personality traits, basic motivation sources and innovative behaviour. In determining managerial positions and getting promotion processes, considering individuals' socio-demographic characteristics, personality traits, fundamental motivation sources, and innovative behaviours can contribute significantly to the success, motivation, innovation, and future of the organization.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

266

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By