Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Öğretmen Görüşlerine Göre, Okul Yöneticilerinin Farklılıkların Yönetimi ve Çatışma Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Okul, farklı kişi veya grupları içinde barındıran sosyal birsistemdir. Okulda farklı görüşlere sahip insanlar aynı amaca hizmetetmek için çalışırlar. Bazen farklılıklar çatışmalara neden olabilir. Okulyöneticisinin farklılıkları yönetme ve çatışma çözme becerileri konusundayetkinliği, okulun etkililiği açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı,öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimi veçatışma çözme becerilerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 467 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Farklılıkların Yönetimi Ölçeği” ve“Örgütsel Çatışma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre;okul yöneticileri çatışma çözme becerilerinden en çok “tümleştirme”sırasıyla “uzlaşma”, “kaçınma”, “ödün verme” ve “hükmetme” becerilerinikullanmaktadırlar. Tümleştirme stratejisinde amaç; haklı ya da haksıztarafı belirlemek değil, çatışmanın temel sebeplerini bularak onlarıtamamen ortadan kaldırmaktır. Bu bakımdan okul yöneticilerin çatışmaçözme becerileri pozitif olarak değerlendirilmiştir. Okul yöneticileri,farklılıkların yönetiminde daha çok “yönetsel uygulamalara” öncelikvermektedirler. Yani okul yöneticilerinin farklılıkları yönetme konusundaçok iyi olmadıkları görülmüştür. Okul yöneticilerinin çatışma çözmebecerilerine yönelik öğretmen görüşleri cinsiyet, branş ve kıdemdeğişkenlerine göre bir değişiklik göstermezken; okul türüne göre farklılıkgöstermektedir. Okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimine ilişkinöğretmen görüşleri, cinsiyet ve branşa göre farklılık göstermezken; kıdemve okul türüne göre farklılık göstermektedir. Okul yöneticilerininfarklılıkları yönetme becerilerinin onların çatışma çözme becerilerinin biryordayıcısı olduğu anlaşılmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies (Elektronik)

Volume

13

Issue

4

Start Page

649

End Page

668

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By