Publication: Öğretmen Görüşlerine Göre, Okul Yöneticilerinin Farklılıkların Yönetimi ve Çatışma Çözme Becerilerinin İncelenmesi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Okul, farklı kişi veya grupları içinde barındıran sosyal birsistemdir. Okulda farklı görüşlere sahip insanlar aynı amaca hizmetetmek için çalışırlar. Bazen farklılıklar çatışmalara neden olabilir. Okulyöneticisinin farklılıkları yönetme ve çatışma çözme becerileri konusundayetkinliği, okulun etkililiği açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı,öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimi veçatışma çözme becerilerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 467 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Farklılıkların Yönetimi Ölçeği” ve“Örgütsel Çatışma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre;okul yöneticileri çatışma çözme becerilerinden en çok “tümleştirme”sırasıyla “uzlaşma”, “kaçınma”, “ödün verme” ve “hükmetme” becerilerinikullanmaktadırlar. Tümleştirme stratejisinde amaç; haklı ya da haksıztarafı belirlemek değil, çatışmanın temel sebeplerini bularak onlarıtamamen ortadan kaldırmaktır. Bu bakımdan okul yöneticilerin çatışmaçözme becerileri pozitif olarak değerlendirilmiştir. Okul yöneticileri,farklılıkların yönetiminde daha çok “yönetsel uygulamalara” öncelikvermektedirler. Yani okul yöneticilerinin farklılıkları yönetme konusundaçok iyi olmadıkları görülmüştür. Okul yöneticilerinin çatışma çözmebecerilerine yönelik öğretmen görüşleri cinsiyet, branş ve kıdemdeğişkenlerine göre bir değişiklik göstermezken; okul türüne göre farklılıkgöstermektedir. Okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimine ilişkinöğretmen görüşleri, cinsiyet ve branşa göre farklılık göstermezken; kıdemve okul türüne göre farklılık göstermektedir. Okul yöneticilerininfarklılıkları yönetme becerilerinin onların çatışma çözme becerilerinin biryordayıcısı olduğu anlaşılmıştır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Turkish Studies (Elektronik)
Volume
13
Issue
4
Start Page
649
End Page
668
