Publication: Yetişkin Piyano Eğitiminde Kendi Başına Öğrenme Yaklaşımının Piyano Metotları Açısından İncelenmesi
| dc.contributor.advisor | Güdek, Bahar | |
| dc.contributor.author | Özkan, Valeriya | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-13T09:29:59Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Bilim Dalı | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı yetişkin eğitiminde kullanılan piyano metot kitaplarının kendi başına öğrenme yaklaşımının temel prensipleri yönünden incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Piyano eğitimi sürecinin daha verimli ve başarılı olması için öğrencilerin kendi başına çalışılabilecek uygun metodik materyallere ihtiyacı vardır. Bu doğrultuda, incelenen piyano metotlarının kendi başına öğrenmeye ne kadar uygun olduğu açısından analiz edilmiştir. Nitel veri analizi tekniklerinin kullanıldığı bu araştırma betimsel türdedir. Veriler çeşitli dokümanların incelenmesi yöntemiyle toplanmıştır. İncelenecek materyallerin seçimi aşamasında ilgili literatür taranmış ve yetişkinler için 3 farklı Rus piyano metodu olan V. Nırkova ve G. Naftikov'un 'Yetişkinler İçin Piyano Eğitimi Okulu', E. Meylih'in 'Yetişkinler İçin Piyano Eğitimi Kılavuzu' ve V. Katanskiy'ın 'Keni Kendine Piyano Eğitimi Okulu' kitaplarının incelenmesine karar verilmiştir. Ele alınan piyano metotlarının içerik analizinde kullanılan veri toplama aracı olarak, Malcolm Knowles'un 'Kendi Başına Eğitim' kitabında ve Hung Ling Chen'in 'Kendi Başına Piyano Sınıfında Yetişkin Öğrencilerin Eğitiminin İncelenmesi' adlı çalışmasında geliştirilen değerlendirme ölçütleri kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçların doğrultusunda, E. Meylih'in 'Yetişkinler İçin Piyano Eğitimi Kılavuzu' kitabı yetişkin öğrencilerin kendi başına öğrenimi açısından en uygun metot olarak belirlenmiştir. Aynı zamanda bu araştırma, yetişkin öğrencilerin kendi başına öğrenimi konusunda halen çok az araştırma yapıldığından dolayı, benzeri çalışmalara örnek oluşturması düşünülmektedir. Yetişkinlerin piyano başlangıç eğitimine yönelik özellikleri ve metotsal yaklaşımları ortaya konulmuş olan bu araştırma dokümanlarından kaynak olarak yararlanılabileceğini söylemek mümkündür. | |
| dc.description.abstract | The objective of this study is to increase the efficiency of piano training of students who study in professional music education institutions. In order to make piano lessons more efficient and successful, students need appropriate methodological materials that they can study on their own. In this regard, the piano methods studied have been analyzed in terms of how suitable they are for self-learning. This is a descriptive research, in which qualitative data analysis techniques are used. The data was collected through the examination of various documents. In selecting the materials to be studied, the relevant literature was scanned and it was decided to study 3 different Russian piano methods for adults, 'Piano School for Adults' by V. Nirkova and G. Naftikov, 'Guide for Piano Lessons for Adults' by E. Meylih and 'Self-Teaching Piano Training School' by V. Katanskiy. Evaluation criterions developed in Malcolm Knowles' book 'Education On Your Own' and Hung Ling Chen's book 'Study of Students' Education In Piano Class On Your Own' were discussed as a collection of data tool for content analysis of piano methods. In accordance with the results obtained, E. Meylih's book 'Piano Instruction Manual for Adults' was identified as the most suitable method for adult students to learn on their own. Meanwhile this research is intended to serve as an example for similar studies, since very little is yet being researched about self-learning by adult students. It is possible to assume that these research documents, which have uncovered the characteristics and methodological approaches of beginner piano training for adults, can be used as a reference. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 168 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtPj-ezfXiaVg1nWbMrWhrdlASEgxIWWXqxys67RmUj-I | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/51758 | |
| dc.identifier.yoktezid | 634649 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.subject | Müzik | |
| dc.subject | Kendi Kendine Öğrenme | |
| dc.subject | Müzik Eğitimi | |
| dc.subject | Piyano | |
| dc.subject | Yetişkinler | |
| dc.subject | Çalgı Eğitimi | |
| dc.subject | Music | en_US |
| dc.subject | Oneself Learning | en_US |
| dc.subject | Music Education | en_US |
| dc.subject | Piano | en_US |
| dc.subject | Adults | en_US |
| dc.subject | Instrumental Education | en_US |
| dc.title | Yetişkin Piyano Eğitiminde Kendi Başına Öğrenme Yaklaşımının Piyano Metotları Açısından İncelenmesi | |
| dc.title | Research on Self-Learning Approach in Adult Piano Education in Terms of Piano Methods | en_US |
| dc.type | Doctoral Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
