Publication: Uluslararası ve Yerli Yüksek Lisans Öğrencilerinin İngilizce Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programına İlişkin Beklenti ve Görüşleri
Abstract
Eğitimin geri planda kalmadığı, tam tersine sınırları aşarak eğitim ihtiyaçlarını lisans programlarıyla sınırlı olmaktan çıktığı yadsınamaz bir gerçektir. Yüksek lisans fırsatlarına erişmek için kendi ülkelerinden ayrılan öğrencilerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu durum eğitimde uluslararasılaşmanın bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Lisansüstü eğitimde uluslararasılaşmayı kolaylaştırmak için öğrencilerin eğitimle ilgili beklenti ve görüşlerinin analiz edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, bu uluslararası ve yerli yüksek lisans öğrencilerinin Ondokuz Mayıs Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programına ilişkin görüş ve beklentilerini ortaya çıkarmaktır. Yükseköğretimin devamlılığında önemli bir yeri olduğundan dolayı, programın kalitesinin artırılması bu amaçla önemlidir. Dolayısıyla, öğrencilerin beklentileri göz önünde bulundurularak tasarlanan programın hedeflerine göre programın tüm alanlarında sürekli iyileştirmeler yapılmalıdır. Bu genel amacı göz önünde bulundurarak, uluslararası ve yerli yüksek lisans öğrencilerinin görüş ve beklentilerini analiz etmek için bu araştırma gerçekleştirildi. Türkiye’de İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programlarını geliştirmek için bazı önemli öneriler sunuldu.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
40
Issue
2
Start Page
629
End Page
656
