Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Masal İllüstrasyonları Hakkındaki Görüşleri ve Bir Masal Kitabı Uygulaması

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada okul öncesi dönemde yer alan çocukların masal illüstrasyonları hakkındaki görüşlerine ve bu görüşlerden hareketle araştırmacı tarafından oluşturulan bir masal kitabı uygulamasına yer verilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemi fenomenolojik desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmacı okul öncesi dönemde yer alan dört kız, dört oğlan çocukla yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla görüşmeler gerçekleştirmiştir.Araştırmada okul öncesi dönemde yer alan çocukların masal illüstrasyonları hakkındaki görüşlerine ilişkin cinsiyet ve yaş değişkenleri bağlamında çeşitli farklılıklara ulaşılmıştır. Okul öncesi dönemdeki kız çocuklarının masal illüstrasyonları ve masal kahramanları değerlendirmelerinde ağırlıklı olarak biçimsel öğelerinin etkisi görülmüştür. Oğlan çocukları ise tercihlerini güç simgelerinin ön planda olduğu karakter ve masallardan yana kullanmıştır. Araştırmada yer alan çocukların büyük çoğunluğunun masal kitapları tercihlerinin 'Grimm Masalları' yönünde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu araştırmada yaş değişkenine bağlı olarak da birtakım farklılıkların olduğu görülmüştür. Araştırmada yer alan çocuklardan yaşça küçük olanların yapılan görüşmelerde daha sınırlı sözcük ve cümlelerle görüşlerini ifade ettikleri görülmüştür.
This study includes the opinions of preschool children regarding fairy tale illustrations and a fairy tale book application created by the researcher based on these opinions. The research was designed using the phenomenological pattern of the qualitative research method. In sampling, the convenience sampling method, one of the purposeful sampling techniques, was utilized. The researcher conducted interviews with four girls and four boys in the preschool period using a semi-structured interview form. The study revealed various differences in preschool children's opinions on fairy tale illustrations in the context of gender and age variables. It was observed that preschool girls were predominantly influenced by formal elements in their evaluations of fairy tale illustrations and characters. Boys, on the other hand, tended to favor characters and stories where symbols of power were prominent. The findings also showed that the majority of children preferred 'Grimm's Fairy Tales' as their favorite fairy tale books. Additionally, age-related differences were identified in the study. Younger children expressed their views during the interviews with more limited vocabulary and simpler sentences compared to older children.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

55

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By