Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Helikopter Anne-Baba Davranışlarının Çocuklarının Eğitim Sürecine Yansımalarının İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Çocuklarının eğitimi açısından anne babaların onların eğitim sürecinde yer almaları gerekli ve önemli olmakla birlikte, bunda aşırıya kaçmaları olumsuz sonuçlar doğurabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, helikopter anne baba davranışlarının çocuklarının eğitim sürecine yansımalarını incelemektir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Bu bağlamda çalışma grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Samsun’da bulunan altı ilkokulda görev yapan 22 sınıf öğretmeninden oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, helikopter anne baba kavramının müdahaleci, aşırı korumacı ve kontrolcü olarak algılandığı ve çocuğun bağımsızlık, karar verme, sorumluluk ve özgüven gelişimine zarar verdiği yönünde bazı tespitlerde bulunulmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin bu konudaki önerileri ortaya konmuştur.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Ege Eğitim Dergisi

Volume

26

Issue

2

Start Page

129

End Page

145

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By