Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Bölünmeleri Konusundaki Alan ve Pedagojik Alan Bilgileri

dc.contributor.advisorYakışan, Mehmet
dc.contributor.authorKaya, Gülay Esra
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:03Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:03Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128668en_US
dc.description.abstractBu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmeleri konusundaki alan ve pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yönteminin durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2014-2015 yılında Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfta okuyan 50 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının hücre bölünmesi konusunda alan ve pedagojik alan bilgilerinin tespiti amacı ile uzman görüşünden faydalanılarak 15 adet açık uçlu soru hazırlanmıştır. Açık uçlu sorulara her öğretmen adayının aynı anda cevap vermesi sağlanmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırma yönteminin betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Bununla ilgili tablolar oluşturulmuş ve örnekler verilerek açıklamalar yapılmıştır. Ayrıca yapılan çizimler ve yazılı açıklamalar seviyeler halinde gruplandırılmış ve yorumlanmıştır. Bununla birlikte fen bilgisi öğretmen adaylarının alan bilgilerinin tespiti amacı ile mitoz bölünme, mayoz bölünme, eşeysiz üreme, eşeyli üreme, kalıtım, kromozom, gen ve DNA olmak üzere 8 adet anahtar kavram kullanılarak kelime ilişkilendirme testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmesi konusu ile ilgili konu alan ve bununla ilgili pedagojik alan bilgilerinde bazı eksiklikleri ve yanlışları olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının teorik olarak bildikleri konuları açıklamakta zorlandıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda konu alan bilgisine sahip öğretmen adaylarının daha güçlü pedagojik alan bilgisine sahip olabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle öğretmen adaylarının hücre bölünmesi konusunda alan bilgisini geliştirici çalışmalar yapılmalı ve öğretmen adaylarının düşünen sorgulayan ve araştıran özelliklerde olabilmeleri eğiticiler tarafından teşvik edilmelidir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the field and pedagogical field information about cell divisions of science teacher candidates. The case study pattern of qualitative research method was used in the research. In 2014-2015, Bayburt University Faculty of Education, Department of Science Teaching, consists of 50 teacher candidates who are studying in their last year. 15 open-ended questions were prepared by using expert opinion in order to determine field and pedagogical field information about cell division of teacher candidates. Each teacher candidate is provided to answer open-ended questions at the same time. The data obtained were evaluated by descriptive analysis method of qualitative research method. Related tables were created and explanations were made by giving examples. Further drawings and written descriptions were grouped and interpreted in levels. However, word association test was applied using 8 key concepts such as mitosis cleavage, meiosis cleavage, asexual reproduction, asexual reproduction, heredity, chromosome, gene and DNA in order to determine field information of science teacher candidates. As a result of the study, science teacher candidates were found to have some deficiencies and inaccuracies in the field of cell division and related pedagogical field information. It has been observed that teacher candidates have difficulty explaining the topics they theoretically know. As a result of the research, it is thought that teacher candidates with subject field knowledge may have stronger pedagogical field knowledge. Therefore, studies should be carried out to improve the field knowledge of teacher candidates on cell division and it should be encouraged by the trainers that the teacher candidates can be capable of thinking, questioning and researching.en_US
dc.formatXVII, 89 yaprak : şekil, tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage106
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZv2LRYhn-1AxOAcuxvZLv-cvydRuTIt81CZcan8bNRMg
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128668.pdf
dc.identifier.yoktezid568953
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAday Öğretmenler
dc.subjectFen Bilgisi
dc.subjectFen Bilgisi Eğitimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHücre Bölünmesi
dc.subjectCandidate Teachersen_US
dc.subjectPedagojik Alan Bilgisi
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectCell Divisionen_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K23f 2019.en_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Bölünmeleri Konusundaki Alan ve Pedagojik Alan Bilgileri
dc.titlePre-service Science Teachers’ Field and Pedagogical Content Knowledge About Cell Divisionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files