Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Talep Tahmini ve Müşteri Hizmet Seviyelerini Dikkate Alan Üretim Planlama Modeli Oluşturma ve Örnek Uygulama

dc.contributor.advisorYapıcı, Fatih
dc.contributor.authorKuru, Hatice Tuğce
dc.date.accessioned2020-07-21T21:21:09Z
dc.date.available2020-07-21T21:21:09Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Akıllı Sistemler Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Akıllı Sistemler Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 130992en_US
dc.description.abstractFirmalar artan rekâbet koşullarında var olabilmek için müşteri sesine kulak vermeli ve müsteri tatminini ön planda tutmak zorundadırlar. Günümüz artan rekabet koşullarında işletmelerin başarılı olması müşteri taleplerine zamanında ve istenen miktarda yanıt verebilme kabiliyetine ve bunun sonucunda ulaşacağı müşteri memnuniyetine bağlıdır.İşletmeler müşteri taleplerini doğru belirledikleri oranda daha etkin bir stok ve üretim planlama yapabilmektedir. İşletmelerin satış miktarları ile ilgili doğru karar vermesi, ancak yapılacak doğru ve güvenilir talep tahminleme çalışması ile mümkündür. Müşteri taleplerin karşılama oranları firmaların müşteri hizmet düzeylerini göstermektedir. Düşük müşteri hizmet düzeyi firmaların müşteri kaybına neden olurken, daha yüksek müşteri hizmet düzeyleri ise daha fazla stok ve dolayısıyla daha fazla maliyet anlamına gelmektedir. Müşteri hizmet düzeyi, müşterileri memnun edecek kadar iyi ve aynı zamanda da stok maliyetlerini yükseltmemelidir. Firmalar bu iki önemli unsuru dengelemek zorundadırlar. Özellikle de bazı girdi kalemleri için uzun tedarik sürelerine sahip olan ısı sektörü için doğru talep tahmini çalışmasına bağlı olarak oluşturulacak stok yönetimi ve üretim planı çalışmaları firmalara rekabet üstünlüğü sağlayacak en önemli unsurdur. Bu çalışma on yılı aşkın süredir ısı sektöründe faaliyet gösteren bir KOBİ( Küçük ve Orta Büyük lükteki İşletme) 'de elde edilen veriler yardımıyla firmanın daha önceki satış değerleri kullanılarak talep tahminleme çalışması yapılmıştır.Öngörülen tahmini satış değerlerinin farklı müşteri hizmet seviyeleri için stok maliyetleri hesaplanmıştır.Elde edilen maliyetler dikkate alınarak firma için gelecek satış ve üretim planlama işlemlerine ışık tutarak faaliyetlerde bunulmuştur.
dc.description.abstractCompanies must listen to the customer's voice and have to keep customer satisfaction in the forefront in order to exist in increasing competition conditions. The success of enterprises in today's increasing competition conditions depends on the ability to respond to customer demands in a timely and desired amount, and as a result, customer satisfaction. The success of enterprises in today's increasing competition conditions depends on the ability to respond to customer demands in a timely and desired amount. Businesses can make more effective stock and production planning at the rate that they determine customer demands correctly. It is only possible for businesses to make the right decision about the sales volume by estimating the correct demand. The ratio of meeting customer demands shows the level of customer service of the companies. Lower customer service leads to loss of customers, while higher customer service levels mean higher inventory costs. The level of customer service is good enough to satisfy customers and at the same time should not increase inventory costs. Firms have to balance these two important elements. In particular, the stock management and production plan studies that will be established based on the correct demand forecast study for the heat sector, which has long lead times for some input items, are the most important factors that will provide competitive advantage to the companies. This study has been used to estimate demand by using the previous sales values of the firm with the help of data obtained from a small and medium sized enterprise operating in the heat sector for more than ten years. Inventory costs are calculated for the different customer service levels of the projected estimated sales values. Taking into consideration the obtained costs, the company was in the process by shedding light on the future sales and production planning processes for the company.en_US
dc.formatIX, 178 yaprak : çizelge, şekil ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage190
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBpPWy4eoDUyHUhCzNFySNTdcfv598u44gkb0KQ-__sXd
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/130992.pdf
dc.identifier.yoktezid601168
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliği
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K97t 2019en_US
dc.titleTalep Tahmini ve Müşteri Hizmet Seviyelerini Dikkate Alan Üretim Planlama Modeli Oluşturma ve Örnek Uygulama
dc.titleCreating Production Planning Model Based on Demand Forecasting and Customer Service Levels: Model Applicationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files