Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İlk ve Orta Öğretim Kurumları İçin Yetiştirilecek Sanat Eğitimcisinin Taşıması Gereken Nitelikler

dc.contributor.advisorSeylan, Ali
dc.contributor.authorErdoğan, Melike
dc.date.accessioned2020-07-21T21:15:52Z
dc.date.available2020-07-21T21:15:52Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2013en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 103464en_US
dc.description.abstractModern dünyada ve ülkemizde geçmişten günümüze sanat eğitimi anlayışlarındaki değişimler incelenerek, günümüz sanat eğitimi ile ilgili yeni arayışların ortaya çıkış sebepleri araştırılmıştır. Genel eğitim dizgesi içerisinde sanat eğitiminin sahip olduğu konumun genel bir çerçevesi çizilmeye çalışılmış, aynı zamanda da kendine özgü eğitim yasaları ve yöntemleri olan bir alan olarak da incelenmiştir. Yetiştirilmekte olan sanat eğitimcisinin almış olduğu eğitim- öğretim sürecini ve almış olduğu derslerin ilk ve orta öğretim kurumları sanat dersleri ile ne ölçüde paralellik gösterdiği incelenmiştir. Toplumun sosyal, ekonomik ve politik yönden gelişebilmesinde bireyin yaratıcı yönlerini güçlendirmesi anlamında büyük öneme sahip olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda sanat eğitimcisinin üstlenmiş olduğu rolde önem kazanmaktadır. Bu çalışmada ilk ve orta öğretim kurumlarında görev yapmak üzere yetiştirilecek sanat eğitimcisinin alana özgü niteliklerinin vurgusu çerçevesinde sahip olması beklenen kazanımlar ve nitelikler açıklanmıştır. Anahtar Sözcükler: Sanat eğitimi, sanat eğitimcisi, sanat eğitimcisi yetiştiren kurumlar.
dc.description.abstractScrutinizing of changes taking place in the art education in both Turkey and the modern world has led to investigating the reasons why new approaches to today?s art education have emerged. An overall framework has been determined for art education within the education system, Besides, it is examined as a field with unique education laws and methods. It is investigated at what extent pre-service art education is in compliance with art lessons in elementary and secondary schools. Strengthening creative aspects of individuals is crucial for social, economic and political development of a society. In parallel, the role assumed by art educators becomes even more important. In this study, attainment and quality expected from art educators is explained according to academic qualifications required of art educators to teach in elementary and secondary schools. KEY WORDS :Art education, art educator, art education institutionsen_US
dc.formatVII, 89 y. ; 30 sm. + 1 CD-ROMen_US
dc.identifier.endpage98
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US6_XXa55XMPIbAh5gQHs4-jQ2XKse1qsjOt80cpQh4AS
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/103464.pdf
dc.identifier.yoktezid356223
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Eğitimi
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS E66i 2013en_US
dc.titleİlk ve Orta Öğretim Kurumları İçin Yetiştirilecek Sanat Eğitimcisinin Taşıması Gereken Nitelikler
dc.titleRequired Qualifications for Art Educators to Teach in Elementary and Secondary Schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files