Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Erkek Üniversite Öğrencilerinde Kadın ve Namus Algısı

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu araştırma, erkek üniversite öğrencilerinin 'kadın ve namus algısını' belirlemek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Metot: Araştırma, 01.11.2017-15.04.2018 tarihleri arasında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde lisans düzeyinde öğrenim gören 577 erkek öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan 'Sosyo-demografik ve Kadın Algısına İlişkin Soru Formu' ve 'Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği toplam puan ortalamaları 88,84±17,64, Geleneksel Namus Anlayışı alt boyut puan ortalamaları 30,56±8,26, Eşitlikçi Yaklaşım alt boyut puan ortalamaları 45,52±6,91 ve Evlilik Öncesi Cinsellik/Namus Anlayışı alt boyut puan ortalamaları 12,76±5,56 olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği puanı ortanca değerinin yaşadıkları yer, anne-babanın eğitim düzeyi, anne çalışma durumu, kız kardeş varlığı ve kadın algılarına ilişkin görüşlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuçlar: Öğrencilerin 'Kadına İlişkin Namus Anlayışı Tutum Ölçeği' toplam, 'Geleneksel Namus Anlayışı' ve 'Cinsiyetler Arası Eşitlikçi Yaklaşım' alt boyutlarına yönelik eşitlikçi bir tutuma, 'Evlilik Öncesi Cinsellik/Namus Anlayışı' alt boyutuna ilişkin geleneksel bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin yaşadıkları yer, anne-baba eğitim düzeyi, anne çalışma durumu, kardeş varlığı ve kadın algısına ilişkin görüşlerinin kadına ilişkin namus anlayışı tutumlarını etkileyen faktörler olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Erkek üniversite öğrencileri; Hemşirelik; Kadın algısı; Kadın sağlığı; Namus algısı.
Aim: This study was performed in order to determine the perceptions of male university students regarding 'women and honor'. Materials and Method: This study was conducted between November 1st 2017 and April 15th 2018 with 577 male undergraduate students studying at the Samsun Ondokuz Mayıs University. Study data was collected using a Question Form for Women Perception and Socio-Demographic prepared by the researcher in accordance with the literatüre and the 'Female Related Honor Perception Attitudes Scale'. Results: The mean Female Related Honor Perception Attitudes Scale total score of the students was 88,84±17,64, their mean Traditional Perception of Honor sub-dimension score was 30,56±8,26, their Egalitarian Approach sub-dimension mean score was 45,52±6,91, and their Premarital Sexuality/Honor Perception sub-dimension mean score was 12,76±5,56. Statistically significant differences in the Female Related Honor Perception Attitudes Scale score median values of the students were found according to the variables of place of residence, maternal-paternal education levels, maternal employment status, brother/sister existence and opinions of about their women perception (p<0,05). Conclusion: The students were found to exhibit an egalitarian attitude for the scale total score, the terms in the 'Traditional Perception of Honor' and 'Egalitarian Approach' sub-dimensions while a traditional attitude for the terms in the 'Premarital Sexuality/Honor Perception' sub-dimension was found. The factors that affected the attitudes of the students most were found to be place of residence, the education levels of their parents, maternal employment status, brother/sister existence and opinions of about their women perception. Key words: Female health; Male university student; Nursing; Perception of honor; Perception of women.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019
Libra Kayıt No: 44412

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

112

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By