Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İndirim Marketlerinde Kadın İstihdamı: Aile Bakkalından Satış Temsilcisine

dc.contributor.authorÖzcan, Pelin Kayaalp
dc.contributor.authorYüce, Yasemın
dc.date.accessioned2025-12-11T01:47:24Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractİndirim marketlerinin çok hızlı bir şekilde her sokak başında açılması ve kadınların bu marketlerde çalışan olarak görünür olması, bu alanın çalışma ilişkileri bağlamında, özellikle kadınlar için nasıl gözüktüğünü düşündürmektedir. İndirim marketlerine kadın çalışanların gözüyle bakmayı hedefleyen bu çalışma, hizmet sektörü içerisindeki kadın çalışma hayatını marketlerdeki boyutuyla tartışmaya açmaktadır. Buradan hareketle araştırmada, indirim marketi çalışanı kadınlarla yapılan derinlemesine görüşmeler ışığında, kadınların burada ne tür çalışma koşullarını deneyimledikleri ve bir kadın olarak market çalışanı olmanın ne anlama geldiği sorularına cevap aranmıştır. Farklı indirim marketlerinde en az 6 aydır çalışan 15 kadınla yapılan görüşmeler sonucunda, dev kurumsal firmaların kayıtlı çalışanları olarak kadınların “esnek” çalışma örüntülerine benzeyen bir anlayış ve çalışma biçimi gösterdikleri tespit edilmiştir. Yapılan işin tanımsızlığı (herkes her işi her an yapar), çalışma saatleri konusundaki esneklik (iş bitmeden paydos yapılmaz) ve değişken çalışma ortamı (her mağazanın kendine özgü bir işleyişi var) markette çalışmayı betimlemektedir. Özellikle kadın çalışanlardan güleryüz ve müşteri ilişkilerinde başarı beklenmektedir. Bu durum kadının duygusal emeğini market işinde en önemli kazanma aracına dönüştürmektedir. Dahası, aile içi geleneksel ilişki biçimlerinin ve rollerinin markete aktarımı neden marketlerde kadın sayısının arttığını açıklamakta ve aynı zamanda zincir marketlerin kadınların toplumsal cinsiyete dayalı rollerinden nasıl yararlandıklarını göstermektedir.en_US
dc.identifier.doi10.13114/mjh.1457310
dc.identifier.endpage191en_US
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.issn2148-144X
dc.identifier.issue0en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.trdizinid1251466
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.13114/mjh.1457310
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1251466/indirim-marketlerinde-kadin-istihdami-aile-bakkalindan-satis-temsilcisine
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46273
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İnsani Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleİndirim Marketlerinde Kadın İstihdamı: Aile Bakkalından Satış Temsilcisineen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files