Publication: İlkokul Öğrencilerinin Modelleme Süreçleri: Suç Problemi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Biliş ve biliş-ötesi düşünme süreçlerini içeren model vemodelleme yaklaşımlarının öğrencilere okulun ilk yıllarındanyükseköğrenime kadar her seviyede tanıtılmasının gerekliliği sonyıllarda matematik eğitimcileri tarafından oldukça çokvurgulanmaktadır. Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıföğrencilerinin model oluşturma etkinlikleri üzerinde düşünmesüreçlerini inceleyerek eğer varsa bu süreçlerde karşılaşılangüçlükleri ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2013-2014 eğitimöğretim yılında, Karadeniz bölgesinde büyük bir ilin merkezindebulunan bir devlet üniversitesine bağlı vakıf kolejindegerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Belirlenen ilkokul 4. sınıföğrencilerine uygulanan beş haftalık bir ön çalışmanın ardındanodak grupta yer alacak üç öğrenci ölçüt örnekleme yöntemikullanılarak belirlenmiştir. Oluşturulan odak gruba modeloluşturma etkinliği olan Suç problemi verilerek çalışmalarıistenmiş ve tüm süreç video ile kayıt altına alınmıştır. Videokayıtları yazılı olarak çözümlendikten sonra öğrencilerin çalışmakâğıtlarıyla beraber Blum ve Ferri’nin (2009) modelleme döngüsükullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları öğrencilerinsüreç boyunca günlük yaşamla ilişkili varsayımları denedikleri,fikirler ürettikleri, modellerinin doğruluğunu gerçek yaşamlailişkilendirerek test ettiklerini ve modellerinin genellenebilirolmasına çalıştıklarını ortaya koymuştur. Fakat diğer taraftansüreçte öğrenciler problemi anlama ve nitel veriyi yorumlamagibi bir takım güçlüklerle de karşılaşmışlardır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Q3
Scopus Q
Q3
Source
Eğitim ve Bilim-Education and Science
Volume
41
Issue
183
Start Page
47
End Page
67
