Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İlköğretim Öğrencilerinin Resim-İş Dersine Olan İlgi Düzeyleri

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Gülten
dc.contributor.authorÖztürk, Emire
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:57Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:57Z
dc.date.issued2007
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 15248en_US
dc.description.abstractiiiÖZÖZTÜRK, Emire. İlköğretim Öğrencilerinin Resim-İş Dersine Olan İlgi Düzey-leri, Samsun,2007.Bu araştırmada ilköğretim okullarının 6. , 7. , 8. sınıf öğrencilerinin Resim-İşdersine olan ilgilerine; öğrenci, eğitimci ve aile gibi faktörlerin nasıl etki ettikleritespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda kaynak taraması ve anket uygulaması yapılmıştır.Değerler % olarak verilmiş, cinsiyet ve yaşlara göre farklılıklar için x2 testikullanılmıştır.Araştırmaya göre; öğrenciler Resim-İş dersini % 88,8 oranında el becerileriniarttırıcı ve % 87,5 oranında yaratıcılığı geliştirici bulduğu tespit edilmiştir. 12 yaşgrubuna ait öğrencilerin 13-14 yaş grubuna ait olan öğrencilerden daha fazla resimyaptığı ve resim yapmayı mutluluk verici bulduğu görülmüştür. Ancakpanolardaki resimleri izleme ve Resim-İş dersinin hayatlarına bir katkısı olupolmadığına ilişkin bilgilerde yaş gruplarına göre farklılık görülmemiştir.Öğrencilerin Resim-İş dersine olan ilgilerini arttırmak için; çocukların, biyolojik,ruhsal ve grafiksel gelişimlerini dikkatte almak ve bu doğrultuda konular seçmekgerekmektedir. Ayrıca, öğretmenin eğitici ve sevecen yaklaşımı, malzeme vetekniklerin zaman zaman değiştirilmesi çocuklarını Resim-İş dersine karşı dahailgili olmalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Sanat, Sanat eğitimi, Yaratıcılık, İlgi, Resim
dc.description.abstractivABSTRACTOZTURK,Emire.Primary School Students? Relation Level to Drawing,Samsun,2007.In this research it?s aimed to find 6th,7th,8th grades Students? relation todrawing in Primary School. And how, educators, parents and studentsthemselves effect this relation.In our research, a source analysis and public survey are done. Values are given as%, Test x2 is used to show the differences according to gender and ages.According to the statistics it is found that art taught in schools increasehandcrafting skills by 88.8 % and creativity by 87.5 %. It?s seen that students in12 year-age group engage in painting and participate to drawing more than thestudents in the age group of 13-14. Althought answers are that follow in panelpicture and drawing?s useful for students? life, didn?t effect as statisticaly.Also, they find the activities of draw and painting enjoyable and feel happy.Yet, the statistics shows no difference in the knowledge and understanding ofstudents regarding whether art classes conttibute to their overall intellect andquality of life or not.To increase students? relation to drawing, it is necessary to choose subjects relatedto students? biological, mental and graphical development. It is also taughtthat teacher?s informative and lovely approach, changing materials andtechniques from time to time help students to become more relationed in thedrawing.Key Words: Art, art education, creativity, relation, drawingen_US
dc.formatXI, 70 y. : tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage81
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ePX_SaJ0b35Gq45swKG3lNi7FsbtxNJUsGE5ZIpmWMEv-W3lfgciBmhxWEb9Jluw
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/15248.pdf
dc.identifier.yoktezid205435
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99i 2007en_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerinin Resim-İş Dersine Olan İlgi Düzeyleri
dc.titlePrimary School Students’ Relation Level to Drawingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files