Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Yeterlikleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bilgi ve iletişim teknolojileri birçok alanda olduğu gibi eğitimde de önemini giderek artırmaktadır.Bilgi ve iletişim teknolojileri ile desteklenen eğitim ortamlarının öğrencilerin bilişsel ve duyuşsalbecerilerini olumlu etkilediği görülmektedir. Dolayısıyla geleceğin öğretmenlerinin bilgi ve iletişimteknolojileri yeterliklerinin incelenmesinin değerli olduğu düşünülmektedir. Araştırmanın amacı öğretmenadaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliklerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modelikullanılmıştır. Veriler kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenliğibölümlerinde okuyan 310 öğretmen adayındantoplanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Adaylarıiçin Bilgi ve İletişim Teknolojileri YeterlikleriÖlçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimselistatistiksel yöntemler, t-testi ve tekyönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Analizler sonucundaöğretmen adaylarının ölçek genelinde ve bilgi ve iletişim teknolojilerikullanım desteğialtfaktöründe“yüksek düzeyde”, öğretim tasarımına yönelikbilgi ve iletişim teknolojileri alt faktöründe ise“orta düzeyde” yeterliliğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Bölüm ve bilgisayar sahibi olma değişkenlerininöğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileriyeterliklerini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır.Cinsiyet değişkeninde bilgi ve iletişim teknolojilerikullanım desteğialt faktöründe erkek öğretmen adaylarılehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi değişkeninde toplam ölçek ve alt faktörlerde4. sınıf öğretmen adayları lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilgi ve iletişimteknolojilerineyönelik seminer veya kurslara katılma değişkeninde toplam ölçek genelinde ve bilgi veiletişim teknolojilerikullanım desteği alt faktöründe seminer veya kurslara katılan öğretmen adayları lehineanlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileriyeterlikleriniartırmak adına yapılan seminer veya kurs programlarının sayılarının artırılması önerilebilir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

16

Issue

3

Start Page

686

End Page

705

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By