Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Kaynaştırma Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş ve Gereksinimlerinin İncelenmesi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, kaynaştırma öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemek vekarşılaştıkları sorunlara çözümler üretmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ortaokulda öğrenim gören 15kaynaştırma öğrencisinin beden eğitimi dersine yönelik görüşleri alınmıştır. Bu çalışma; nitel araştırmadesenlerinden \"durum çalışması\" modelinde olup, örneklem seçimi amaçlı örnekleme tekniklerinden \"ölçütörnekleme\" ile yapılmıştır. Araştırma verileri, hazırlanan altı soru “yarı yapılandırılmış görüşme formu”aracılığıyla toplanmış, veri kaybına sebebiyet vermemek için görüşmeler ses kaydına alınmıştır. Elde edilenveriler Nvivo programına aktarılmış ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Görüşme formundan vekişisel bilgilerden elde edilen verilerin analizinde öğrencilerin çoğunluğu öğretmenlerin kendilerine özel biretkinlik uygulamadığını, fakat genellikle olumlu tutum sergilediklerini, materyalleri yeterli bulduklarını vearkadaş ilişkilerinin iyi olduğunu bildirmektedir. Bunun yanında öğrenciler, öğretmenlerin sınavdeğerlendirmelerinde normal akranlarıyla kaynaştırma öğrencilerini bir değerlendirdiğini ve çoğunlukla bedeneğitimi dersinden herhangi bir beklentileri olmadığını ifade etmişlerdir. Bu bağlamda okul idarecileri baştaolmak üzere, öğretmenler, aileler ve öğrencilerin kaynaştırma eğitim sistemiyle ilgili bilgilendirilmesi ve bukonuyla ilgili eğitimlere katılmalarının teşvik edilmesi sağlanmalıdır. Ayrıca kaynaştırma öğrencilerinin eğitimsürecinde akran ilişkilerinin sürekli gözlenmesi ve gerektiğinde müdahale edilmesi vazgeçilmez bir ihtiyaçolarak görünmektedir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Volume

18

Issue

1

Start Page

81

End Page

95

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By