Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Ülkemizde Sektörel Gereksinimler Ekseninde Meslek Yüksekokulları Grafik Tasarımı Programları

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorTurkaya, Abdulkerim
dc.date.accessioned2020-07-21T21:15:52Z
dc.date.available2020-07-21T21:15:52Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2013en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 103461en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye?de meslek yüksekokullarında yürütülmekte olan grafik tasarımı programının, sektörel gereksinimler konusunda ortaya koyduğu ölçütler ile verilen eğitim-öğretim hizmetlerinin daha nitelikli olması açısından araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye?de 2013 yılı itibariyle grafik tasarımı eğitim-öğretimine devam eden devlet ve vakıf olmak üzere toplam 55 meslek yüksekokulu grafik tasarımı programı; belge tarama (kitap, dergi, makale, bildiri, yabancı kaynaklar vb) ile internet ortamında veri tarama ve toplama teknikleri gibi araştırma yöntemleriyle toplanmış ve incelenmiştir. Edinilen bulgular doğrultusunda, eğitim öğretimine devam eden devlet ve vakıf olmak üzere 55 ayrı meslek yüksekokulu grafik tasarımı programlarında, birbiriyle örtüşmeyen, içerik ve daha genel anlamda vizyon olarak birtakım farklılıkların olduğu tespit edilmiş, yaşanan sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada sorunun çözümüne katkı sağlayacak öneriler getirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Meslek yüksekokulu, grafik tasarımı, teknik eğitim, iş gücü, bologna süreci
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to provide continuity and better quality to the ongoing Graphic Design Programs in Vocational Schools with sectoral requirements criteria. In accordance with this purpose, 55 Graphic Design Programs in Vocational Schools have been viewed and on Internet documentaries, books, articles, magazines etc. have been researched by data collection techniques. The point that I am anxious to make is that these programs are unlike each other especially about context. In other words the vision of these programs have lots of differences. In this study, the suggestions about resolution of the problems are mentioned and thought to be helpful to resolve the problems. Key Words: Vocational school, graphic design, technical education, workforce, bologna processen_US
dc.formatX, 66 y. : resim ; 30 sm. + 1 CD-ROMen_US
dc.identifier.endpage78
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52lSJ0zOl-Ssf4Ijh5KNJyBBQUZFrH51eY4Frq4kMR84N
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/103461.pdf
dc.identifier.yoktezid345609
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlar
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS T939ü 2013en_US
dc.titleÜlkemizde Sektörel Gereksinimler Ekseninde Meslek Yüksekokulları Grafik Tasarımı Programları
dc.titleIn Our Country Vocational Schools of Graphic Design Programs Requirements in the Axis of Industryen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files