Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Peso Modeli ile Ülke İmajı İnşası: ‘Hello Türkiye’ Kampanyası Üzerine Bir Strateji Değerlendirmesi

dc.contributor.authorÖzer, Deniz
dc.date.accessioned2025-12-11T01:44:53Z
dc.date.issued2025
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractMarkalar gibi ülkeler de birbiri ile rekabet içindedir ve bu rekabet yalnızca politik, ekonomik ya da kültürel alanda değil bir itibar edinme ve ülke hakkında olumlu algı oluşturma çabalarını da içermektedir. Ülke imajı kampanyalarında halkla ilişkiler, pazarlama, reklam çalışmaları medya görünürlüğün sağlanması için birincil hedeftir. Bu bağlamda mevcut çalışma ülke imajı kampanyalarında ülke değeri oluşturmayı hedefleyen ülke yönetimlerinin uluslararası platformda stratejik iletişim yönetimi uygulamalarını konu edinmektedir. Buna göre Türkiye’nin uluslararası platformda anıldığı ‘Turkey’ ismini ‘Türkiye’ olarak değiştirdiği ‘Hello Türkiye’ projesindeki imaj kampanyası değerlendirilmektedir. Böyle bir kampanya ile Türkiye’nin yurt dışında imaj algısı yükseltilmeye çalışılmaktadır. Kampanyanın planlama ve uygulama aşamaları takip edilerek incelenmiştir. Proje konusu, kampanya hedefleri, stratejik planlama, göstergeler, mesajlar, hedef gruplar, görsel kimlik, ve diğer konular PESO modeli çerçevesinde değerlendirilmektedir. Model halkla ilişkiler ve pazarlama kampanyalarında ücretli, kazanılmış, paylaşılan ve sahip olunan medya kanallarının koordineli olarak kullanılmasını ifade etmektedir. Bu model kampanyaların iletişim stratejisine değer katmakta, her bir kanal kampanya mesajlarının duyurumu için oldukça etkin bir şekilde uygulanabilme imkanı tanımaktadır. PESO çerçevesi kullanılarak Türkiye’nin ‘Hello Türkiye’ kampanyasında kullanılan iletişim araçlarına ve medya platformlarına odaklanılmaktadır. İletişim kanallarının entegre edilerek ülke imajı kampanyasının duyurulmasında kampanya planlaması ve stratejik iletişimin kampanyalardaki yeri irdelenmektedir. Araştırma verileri 2024 Haziran ayı içerisinde toplanmıştır. Veriler TC İletişim Başkanlığı web sayfası ve sosyal medya hesaplarından, haber sitelerinden elde edilmiştir. Toplanan bilgiler nitel içerik analizlerinden betimsel analiz ile açıklanmaktadır.en_US
dc.identifier.doi10.17680/erciyesiletisim.1527516
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.issn1308-3198
dc.identifier.issn2667-5811
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.trdizinid1299146
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1527516
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1299146/building-the-countrys-image-with-the-peso-model-a-strategy-assessment-on-the-hello-turkiye-campaign
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45843
dc.identifier.volume12en_US
dc.institutionauthorÖzer, Deniz
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePeso Modeli ile Ülke İmajı İnşası: ‘Hello Türkiye’ Kampanyası Üzerine Bir Strateji Değerlendirmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files