Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenenlerin Çeviriye Karşı Tutumları: 19 Mayıs Üniversitesi Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Örneği

dc.contributor.authorTekin, Bilge Metin
dc.contributor.authorDost, Betül Özcan
dc.contributor.authorGenç, Esen
dc.date.accessioned2025-12-11T01:52:32Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÇeviri hayatımızın birçok alanında vazgeçilmezdir. Dil öğrenimi de çevirinin sıklıkla kullanıldığı alanlardan biridir. Çevirinin dil öğreniminde kullanımı kuramcılar ve eğitimciler tarafından tartışmalı bir konu olarak görülse de dil öğre- nimi sürecinin birçok alanında önemli bir rol aldığı şüphesizdir. Bu sebeple, öğrencilerin dil öğrenimi sürecinde çeviriye karşı tutumlarını incelemenin önemi ortaya çıkmaktadır. Bu düşünceden yola çıkarak, bu çalışma Alt grup ve Üst grup olarak iki gruba ayrılan 19 Mayıs Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenme süreçlerinde çeviriye ve çevirinin bir strateji olarak kullanımına karşı tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Üst grup Orta Üstü ve İleri seviye öğren cilerden oluşurken Alt grup Alt Orta seviye ve Orta seviye öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrenciler üzerinde iki anket uygulanmış ve bulgular karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Karşılaştırmalı inceleme sonucunda, çalışma öğrencilerin dil seviyelerinin çevirinin dil öğrenimindeki rolü konusundaki düşüncelerini belirlemede önemli rol oynamadığını ve Üst grubun çeviriyi Alt gruba göre daha yaygın olarak kullanma eğiliminde olduğunu ortaya koymuştur.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.1176983
dc.identifier.endpage676en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage659en_US
dc.identifier.trdizinid1155853
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.1176983
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1155853/efl-learners-attitudes-toward-translation-a-case-study-on-19-mayis-university-prep-class-students
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47251
dc.identifier.volume41en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleYabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenenlerin Çeviriye Karşı Tutumları: 19 Mayıs Üniversitesi Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files