Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Sınıf Dışı Öğretim ile Öğrencilerin Çevre Okuryazarlıklarının Geliştirilmesi: Fen Bilimleri Dersi 7. Sınıf ‘İnsan ve Çevre’ Ünitesi

dc.contributor.authorÇobanoğlu, Elif Omca
dc.contributor.authorAkçadağ, Çiğdem Karakaya
dc.date.accessioned2025-12-10T23:23:38Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractBu çalışma, 7.sınıf fen bilimleri dersinde yer alan “İnsan ve Çevre” ünitesinin, sınıf dışı öğretim yaklaşımıyla ele alınması ile öğrencilerin çevre okuryazarlıklarının gelişimine ilişkin yansımaları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemleri kullanılmış olup “İnsan ve Çevre” ünitesinin sınıf dışı öğretimi gerçekleştirilirken öğrencilerin süreç boyunca nasıl etkilendiklerini, hangi kazanımları elde ettiklerini derinlemesine incelemek için durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Veri toplama araçları öğrenci yansıtma yazıları, gözlemci formları, video çekimleri ve görüşmeler olup toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Verileri yorumlamada, çevre okuryazarlığının bileşenlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin sınıf dışı öğretim süreci boyunca çevreci görüşlere eğilim duyma ve empati duygusunun gelişmesi başta olmak üzere pek çok kazanıma sahip olduklarını; hatta bunların yanı sıra özgüven gelişimi, iletişim becerileri gibi kişisel ve sosyal anlamda birtakım kazanımlara da eriştiklerini göstermiştir. Araştırma sonuçları, sınıf dışı öğretimin yararını pek çok açıdan ortaya koymaktadır; bu anlamda mevcut öğretim programlarına alternatif sınıf dışı öğretim programlarının geliştirilmesi, uygun koşullarda, uygulayıcılar tarafından yürütülmesinin sağlanması önerilmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2020.20.58249-816405
dc.identifier.endpage1852en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1834en_US
dc.identifier.trdizinid464547
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.58249-816405
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/464547/sinif-disi-ogretim-ile-ogrencilerin-cevre-okuryazarliklarinin-gelistirilmesi-fen-bilimleri-dersi-7-sinif-insan-ve-cevre-unitesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35751
dc.identifier.volume20en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.titleSınıf Dışı Öğretim ile Öğrencilerin Çevre Okuryazarlıklarının Geliştirilmesi: Fen Bilimleri Dersi 7. Sınıf ‘İnsan ve Çevre’ Ünitesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files