Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
2018, 2006 Yılları Fen Bilimleri Öğretmenliği Lisans Programındaki Alan Eğitimi Derslerinin İçerik ve Uygulanışına Yönelik Akademisyenler ile Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, 2018 yılında güncellenen fen bilgisi öğretmenliği lisans programındaki alan eğitimi derslerine yönelik akademisyenlerin ve öğretmen adaylarının görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. 2018 fen bilgisi öğretmenliği lisans programındaki alan eğitimi derslerinin teorik saati azaltılmış, daha önce ayrı olarak verilen laboratuvar dersleri kaldırılmış ve teorik dersler ile birleştirilmiştir. Ayrıca uygulama derslerinin teorik saati ve kredisi azaltılırken bazı alan eğitimi dersleri kaldırılmıştır. Bunların yerine seçmeli ve zorunlu uygulaması olmayan farklı alan eğitimi dersleri eklenmiştir. Yapılan değişikliklerin gerek akademisyen gerekse öğretmen adaylarının eğitim sürecini ne yönde etkilediğinin belirlenmesi ve araştırmacılar tarafından programın geliştirilmesine yönelik sunulan öneriler hakkında akademisyen ve öğretmen adaylarının görüşlerinin tespit edilmesi, çalışmanın ana problemini oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninin kullanıldığı araştırmanın verileri, beş demografik bilgi ve 12 açık uçlu sorunun yer aldığı görüş formundan sağlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Karadeniz Bölgesindeki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 24 fen bilgisi öğretmen adayı ile aynı üniversitenin fen bilgisi eğitimi anabilim dalında uzman üç akademisyenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, betimsel analiz için oluşturulan tematik çerçeveye göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, akademisyenlerin 2018 programındaki uygulama saatlerinin yetersiz olduğunu, laboratuvar derslerinin kaldırılmasının büyük bir eksiklik oluşturduğunu, farklı bilim dallarının tek derste birleştirilmesinin yanlış bir düzenleme olduğunu ve seçmeli derslerin bölümün içeriğiyle uyumlu olmadığını düşündükleri tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının programın içeriğinden dolayı yeteri kadar uygulama yapamadıkları, laboratuvarları çok az kullandıkları, teorik saati azaltılan derslerde alan bilgisi açısından eksik kaldıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Bu durumun Kamu Personeli Seçme Sınavı alan bilgisindeki başarılarını olumsuz etkileyeceğini belirtmişlerdir. Alan eğitimi derslerinin geliştirilmesine yönelik yapılan önerilerin yeni bir programda faaliyete geçirilmesinin hem öğretmen adaylarına hem de akademisyenlere olumlu yönde etkilerinin olacağı tespit edilmiştir. Akademisyenlerin ders yükü tespiti ve ek ders genel ödemeleri usul ve esaslarında değişiklik yapılarak uygulama ders saatlerinin arttırılması, teorik ders saatinin azaltılması önerilmektedir.
This study has been conducted to determine the academicians' and prospective teachers' opinions on the subject matter knowledge courses of undergraduate program of science teaching, upgraded in 2018. While the theoretical sessions of the subject matter knowledge courses were decreased, the laboratory ones which were separately given in advance, were abolished and combined with the theoretical courses of 2018 undergraduate program of science teaching. Additionally, the practice courses' sessions and their credits were decreased whereas some of the subject matter knowledge courses were abolished. Instead, some different subject matter knowledge courses which are optional and non-obligatory were added. Determining how the changes affected the education process of both academicians and prospective teachers, and detecting academicians' and prospective teachers' opinions about proposals submitted by the researchers to improve the program are the main problems of the survey. The survey which enabled to use the phenomenology pattern of the qualitative research methods has been obtained from a feedback form consisted of 5 demographic knowledge and 12 open-ended questions. The study group of the survey is composed of 24 prospective teachers who are studying at a state university in the Black Sea Region and 3 specialist academicians of the same university on the department of science teaching. The survey's data have been analyzed according to the thematic framework formed for descriptive analysis. As a result of the research, it has been determined that the academicians thought that the practice sessions of the program 2018 were not enough, abolishing of laboratory courses led to a great lack, the combination of different science branches under only one course was a wrong regulation and the optional courses were irrelevant to the aimed courses of the program. It has been revealed that the prospective teachers cannot practice enough because of the program's content, they use the laboratories very little, and they think that they are lack in terms of the subject matter knowledge in the courses with decreased sessions. They stated that this situation would affect negatively their success in the public personnel selection examination (KPSS). It has been identified that activating the proposals submitted for improving the subject matter knowledge courses in a new program would have positive effects on both prospective teachers and academicians. The increasing of practice course sessions and decreasing the theoretical course sessions are being offered by changing the rules and procedures related to the estimate of academicians' course load, and general payment of additional course.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

84

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By