Publication: Azerbaycan Üniversite Öğrencilerinin Tolerans Düzeyleri
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Azerbaycan'daki üniversite öğrencilerinin tolerans düzeylerini cinsiyet, bölüm, sınıf ve mutluluk düzeylerine göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Azerbaycan'daki Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi (ADPU) ve Baki Gızlar Üniversitesi (BQU) üniversitelerinde öğrenim gören 492 (406 kız, 86 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada Ersanlı'nın (2004) geliştirdiği Tolerans Ölçeği kullanılmıştır. Parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tüm veriler 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir Azerbaycan'daki Üniversite öğrencilerin tolerans düzeyleri cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenine göre farklılık gösterdiği bulunmuştu.
This purpose of this study is to investigate the tolerance levels of the university students in Azerbaijan in terms of sex, department, class and happines. The study group of study consists of 492 students studying at ASPU and BGU Universities, settling in Azerbaijan. It this study, tolerance scale developed by Ersanlı was used. T-test and one-way ANOVA were used from parametric tests. All data were tested at a significance level of 0.05. According to research findings, there are significant differences in terms of sex, department and class levels of students, but there is no significant difference in terms of happiness level and post graduate education status.
This purpose of this study is to investigate the tolerance levels of the university students in Azerbaijan in terms of sex, department, class and happines. The study group of study consists of 492 students studying at ASPU and BGU Universities, settling in Azerbaijan. It this study, tolerance scale developed by Ersanlı was used. T-test and one-way ANOVA were used from parametric tests. All data were tested at a significance level of 0.05. According to research findings, there are significant differences in terms of sex, department and class levels of students, but there is no significant difference in terms of happiness level and post graduate education status.
Description
Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019
Libra Kayıt No: 128377
Libra Kayıt No: 128377
Keywords
Eğitim ve Öğretim, Psikoloji, Azerbaycan, Bağışlama, Cinsiyet, Eğitim Psikolojisi, Hoşgörü, Mutluluk, Education and Training, Ölçme-Değerlendirme, Psychology, Üniversite Öğrencileri, Azerbaijan, Forgiveness, Gender, Education Psychology, Tolerance, Happiness, Measurement and Evaluation, University Students
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
77
