Publication: '1990-2000 Yılları Arası İlköğretim Iı. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Halk Şiiri Metinlerinin 'çoklu Zeka Teorisi' Açısından İncelenmesi'
| dc.contributor.advisor | Köktürk, Y.doç.dr. Şahin | |
| dc.contributor.author | Dağlı, Ahmet | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-22T09:17:00Z | |
| dc.date.available | 2020-07-22T09:17:00Z | |
| dc.date.issued | 2006 | |
| dc.department | OMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2006 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 17279 | en_US |
| dc.description.abstract | ?1990-2000 Yılları Arası lköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Halk ŞiiriMetinlerinin ?Çoklu Zekâ Teorisi? Açısından ncelenmesi?Ahmet DAĞLIÖZET?1990-2000 Yılları Arası lköğretim II. Kademe Türkçe Ders KitaplarındakiHalk Şiiri Metinlerinin ?Çoklu Zekâ Teorisi? Açısından ncelenmesi? adlı bu çalışma üçana bölümden oluşmaktadır: Birincisi Çoklu Zekâ Kuramı, ikincisi ilköğretim ikincikademe Türkçe kitaplarındaki halk şiirleri üzerine çalışmalardır.Çalışmanın giriş kısmında, konuyu ele alış yöntemi olarak Çoklu ZekâKuramı'nı seçmemizdeki sebepler ve çalışmanın hazırlanma aşamalarında varılmakistenen hedefler hakkında bilgiler yer almaktadır.Birinci bölümde, Çoklu Zekâ Kuramı hakkında açıklayıcı bilgiler verilmiştir. Bubölüm hazırlanırken ilköğretim dönemindeki öğrencilerin zihin yapısı ve ilköğretimTürkçe dersinin genel amaçları dikkate alınmıştır.kinci bölümde, değerlendirilecek Türkçe kitapları hakkında bibliyografik bilgiverilmektedir.Üçüncü bölümde, ?Nasihat? başlıklı şiirin dört ayrı kitaptaki işleniş tarzı ÇokluZekâ Kuramı çerçevesinde eleştirel yaklaşımla ele alınmıştır.Dördüncü bölümde, Çoklu Zekâ Kuramı ışığında dört ayrı şiirin derste işlenişuygulaması ve planı yer almaktadır.Sonuç bölümünde ise metinler üzerinde yapılan çalışmalar ve örnekuygulamalardan hareketle ortaya çıkan sonuçlar ve kuramın başarısı hususundadeğerlendirmeler yer almaktadır.ANAHTAR KEL MELER:Çoklu Zekâ Kuramı, Halk Şiiri, Öğrenme. | |
| dc.description.abstract | Evaluation Of The Texts About Folk Poetry Which Appeared In Turkish TextbooksBetween 1990 And 2000 In Theory Of Multiple IntelligenceAhmet DAĞLIABSTRACTThis study, which is an evaluation of the texts about folk poetry which appearedin Turkish textbooks between 1990 and 2000 in theory of multiple intelligence, consistsof two main chapters. The first chapter covers the theory of multiple intelligence and thesecond chapter covers folk poetry in Turkish textbooks for primary schools, stage two.The introduction covers some information about the reasons to choose multipleintelligence theory as a method to handle the topic, and the intended objectives duringthe process of preparation of the study.In the first section, we gave a precise definition of multiple intelligence. Whilepreparing this section we considered general aims of Turkish lessons in primary schoolsand the students? mental age.The second section includes bibliographical information about the Turkishtextbooks to be evaluated.In the third section we dealt with the way the poem, Nasihat, is introduced in fourdifferent textbooks with a critical approach in the frame of multiple intelligence.The fourth section deals with the lesson plan and introduction of four differentpoems to the clasroom in the light of multiple intelligence theory.In the last section, we made some evaluations about the results that we had andto what extent the teory worked, considering the studies we did on the text and sampleactivities.KEY WORDS:The Teory of Multiple Intelligence, Folk Poetry, To Learn. | en_US |
| dc.format | VI, 128 y. ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 136 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1ifkF2TR2cJhJJPQUy-MdtFQQxPjl5sQ-0yLL7jeaZ0H | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/17279.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 187343 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
| dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | |
| dc.subject.other | TEZ YÜK LİS D126b 2006 | en_US |
| dc.title | '1990-2000 Yılları Arası İlköğretim Iı. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Halk Şiiri Metinlerinin 'çoklu Zeka Teorisi' Açısından İncelenmesi' | |
| dc.title | Evaluation of the Texts About Folk Poetry Which Appeared in Turkish Textbooks Between 1990 and 2000 in Theory of Multiple Intelligence | en_US |
| dc.title.alternative | Bindokuzyüzdoksan-ikibin yılları arası ilköğretim II. kademe Türkçe ders kitaplarındaki halk şiiri metinlerinin "çoklu zeka teorisi" açısından incelenmesi | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
