Publication: Twitter Üzerinden İdeolojik Söylemler ve Etkileşimler: AK Parti ve CHP'nin Sosyal Medya Stratejileri Üzerine Bir İnceleme
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Sosyal medya, insan hayatının her alanında olduğu gibi ideolojik alanda da etkisini göstermektedir. Günümüzde Twitter, kişiler, siyasi partiler ve siyasi liderlere ait siyasi propagandanın oldukça yoğun olarak gerçekleştiği bir siyaset arenasına dönüşmüştür. Kişiler artık genel ve yerel seçimler gibi ülkenin gündemi ve geleceğini belirleyen önemli siyasi gelişmeleri sosyal medya platformları üzerinden takip eder konuma gelmiştir. Bu bağlamda sosyal medya platformları, kişi veya grup etkileşimine açık, kişilerin özgürce siyasi tercihlerini savunabildikleri demokratik bir mecrayı simgelemektedir. Bu çalışmanın amacı, farklı ideolojiye sahip iki siyasi partinin resmi Twitter (@Akparti ve @herkesicinCHP) hesaplarındaki paylaşımlar ile hedef kitle kullanıcılarının nasıl ve niçin etkileşime girdiğini, paylaşılan, beğenilen, yorumlanan ve takip edilen içerikler üzerinden incelemek ve anlamaktır. Çalışmada Nitel araştırma yöntemi, desen olarak durum çalışması esas alınmıştır. Verilerin analizi ise içerik analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada her iki partinin, platformda etkili bir varlık sergilemek ve etkileşimi arttırmak için nasıl bir söylemle hareket ettiği, @Akparti’nin genelde daha yüksek takipçi ve etkileşim sayılarına sahip olduğu gözlemlenmiştir. @herkesicinCHP'nin paylaşımları daha fazla alıntı ve cevaplama almıştır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
Volume
15
Issue
1
Start Page
413
End Page
434
