Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Evlilik ve Aile Kurumuna Yaklaşımları (Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği)

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Toplumların hızla değişip dönüştüğü günümüzde aile bütün bu dönüşümlerin merkezinde yer almaktadır. Başta ailenin tanımı olmak üzere, yapısı, işlevleri, aşk, cinsellik, aile ve akrabalık ilişkileri, eş seçme gibi süreçler toplumsal değişimlere paralel olarak dönüşüme uğramaktadır. Artık günümüz toplumlarında birlikte yaşama gibi evliliğe alternatif birliktelikler ortaya çıkabildiği gibi bazı toplumlarda Gey/Lezbiyen birliktelikleri de kabul görmektedir. Aile ve evlilik kurumunun devamlılığını sağlamak için bugün geçirdiği değişimleri, kurumu devam ettirecek kesim olan gençlerin görüş ve düşüncelerini bilmek önemli bir husustur. Bu çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde son sınıfta öğrenim gören gençlerin aile ve evlilik kurumu üzerinde görüş ve düşüncelerini konu edinmektedir. Araştırmaya katılım sağlayan öğrencilerin kadın-erkek oranlarının eşit veya yakın olabilmelerine dikkat edilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda üniversitede öğrenim gören son sınıf öğrencilerinden 691 kişiye anket çalışması uygulanmıştır. Bir takım sosyo-demografik sorularla birlikte araştırmaya katılım sağlayan birey ve aileleri hakkında bilgilere ulaşılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %48,2 kadın öğrenciler, %51,8 erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Gençlere, evlilik ve aile kurumu hakkında bir takım sorular sorulmuş ve elde edilen verilerin çoğunluğunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Farklılık tespit edilen sorular cinsiyet, yerleşim yeri, fakülteler, ikamet yeri, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ebeveyn medeni durumu üzerinden ikili karşılaştırmalar yapılarak test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların aile ile ilgili görüşleri; cinsiyetlerine, fakültelerine, ikamet yerlerine, anne eğitim seviyesine, ebeveynlerin medeni durumuna göre farklılaşmaktadır. Katılımcıların modernleşme ile ilgili görüşleri ise; fakültelerine, ikamet yerlerine, anne eğitim seviyesine, baba eğitim seviyesine, ebeveynlerin medeni durumuna göre farklılaşmaktadır. Araştırma sonucu katılımcıların aile ile ilgili görüşleri ile modernleşme ile ilgili görüşleri arasında anlamlı düzeyde, pozitif yönlü ve orta derecede bir ilişki olduğu tespit edilmiştir (r=0.330, p<0.05). Katılımcıların aile ile ilgili görüşleri baba eğitim seviyesine göre farklılaşmaktadır, katılımcıların modernleşme ile ilgili görüşleri cinsiyete göre farklılaşmaktadır hipotezlerimiz ise reddedilmiştir (p>0,05). Araştırma sonucu üniversite son sınıf öğrencilerinin evlilik ve aile kurumu hakkındaki görüş ve düşüncelerinin tespiti açısından da önem arz etmektedir.
Nowadays, when societies are rapidly changing and transforming, the family is at the center of all these transformations. Even the definition of 'family'; its structure, function, attitudes to love and sexuality, familial and kinship relations, as well as processes such as choosing a spouse are transforming in parallel with social changes. In today's societies, alternative partnerships such as living together can emerge, and in some societies, Gay/Lesbian partnerships are also accepted. To ensure the continuity of the institutions of family and marriage, it is important to know the changes they have undergone and the views and thoughts of young people who will continue these institutions. This study deals with the opinions and thoughts of the young people studying at Ondokuz Mayıs University on the institution of family and marriage. Attention was paid in ensuring that the female-male ratios of the students participating in the research were equal or close. Quantitative research was used in this study. For this purpose, a questionnaire study was applied to 691 people among the senior students studying at the university. Along with some socio-demographic questions, information about the individuals and their families who participated in the research was obtained. Of the students participating in the study, 48.2% are female students and 51.8% are male students. Young people were asked several questions about marriage and family institutions, and it was determined that there was a statistically significant difference in the majority of the data obtained (P<0.05). Differences emerged that were tested by making comparisons between gender, place of residence, faculties, mother's education level, father's education level, and parental marital status. According to the results obtained, the opinions of the participants about the family differed according to their; gender, faculties, place of residence, mother's education level, and marital status of the parents. The opinions of the participants about modernization differs according to faculties, place of residence, mother's education level, father's education level, and parent's marital status. As a result of the research, it was determined that there was a significant, positive and moderate relationship between the participants' views on family and their views on modernization (r=0.330, p<0.05). The hypothesis that the opinions of the participants about the family differ significantly according to the education level of the father and similarly that the opinions of the participants about modernization differ greatly according to gender were rejected (p>0.05). The result of the research is important in terms of determining the opinions and thoughts of senior university students about marriage and family institutions.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

122

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By