Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Tıp Öğrencilerinin Mikrobiyota Hakkında Bilgi ve Farkındalıkları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

AMAÇ: Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinin mikrobiyota hakkında bilgi düzeyi ve farkındalıklarının değerlendirilmesi amaçlandı. GEREÇ VE YÖNTEM: Bu kesitsel tipte tanımlayıcı bir çalışmadır. Ekim 2022 – Şubat 2023 tarihleri arasında tıp öğrencilerine anket uygulandı. Anket ilk bölümünde, sosyodemografik bilgiler ve probiyotik tanımı, eğitim alma, çevreye önerme, pre/probiyotik kullanma durumu, pre/probiyotik bilgi kaynaklarını içeren 12 sorudan oluşmaktadır. İkinci bölümde Mikrobiyota Farkındalık Ölçeği (MFÖ) kullanıldı. BULGULAR: Çalışmaya 708 öğrenci katıldı. Katılımcıların %57,9'u kadın ve yaş ortalaması 21,3±2,0 yıl'dır. Öğrencilerin %85'i probiyotikler hakkında bilgi düzeyini yeterli bulmadığını, %93,2'si probiyotiklerle ilgili eğitim almadığını, %81,8'i probiyotik kullanmadığını, %55,5'i probiyotik içeren ürünleri çevresine önermediğini belirtti. MFÖ puan ortalaması 68,7±9,1'dir. Kadınların, dönem 3 öğrencilerinin, probiyotikler hakkında bilgi düzeyini yeterli bulanların, probiyotik kullananların, probiyotik içeren ürünleri önerenlerin ve probiyotik tanımını bilenlerin mikrobiyota farkındalık ölçeği toplam puan ortalamaları anlamlı olarak yüksek bulundu (p<0,001). Probiyotik kullanmayanlar, probiyotikler hakkında bilgi düzeyini yeterli bulmuyordu (p<0,001) ve probiyotiklerle ilgili eğitim almamıştı (p=0,001). Probiyotik kullananlar probiyotik içeren ürünleri çevresine öneriyordu (p<0,001) ve probiyotik tanımını biliyordu (p=0,002). SONUÇ: Bu çalışmada tıp öğrencilerinin mikrobiyota ve pre/probiyotikler konusunda orta düzeyde bilgi sahibi olmasına karşın probiyotik kullanma ve probiyotikler hakkında eğitim alma oranının düşük olduğu görüldü. Tıp fakültesi müfredatında probiyotiklere daha geniş yer verilmesi ve eğitimlerin düzenlenmesi geleceğin hekimleri olacak öğrencilerin bilgilerini geliştirmesine katkıda bulunacaktır
OBJECTIVES: This study aimed to assess medical students' knowledge and awareness of microbiota. MATERIALS AND METHODS: This was a cross-sectional descriptive study. A questionnaire was administered to medical students between October 2022 and February 2023. In the first part of the questionnaire, sociodemographic information and probiotic definition, receiving education, recommending to the environment, pre/probiotic use status, pre/probiotic information sources consisted of 12 questions. In the second part, the Microbiota Awareness Scale (MAS) was used. RESULTS: A total of 708 students participated in the study. The mean age was 21.3±2.0 years and 57.9% were female. 85% of the students reported that their knowledge about probiotics was insufficient, 93.2% reported that they had received no education about probiotics, 81.8% reported that they did not use probiotics, and 55.5% reported that they did not recommend probiotic-containing products to their environment. The mean MAS score was 68.7±9.1. The mean total score of the MAS was significantly higher in women, 3rd-semester students, those who considered their knowledge about probiotics sufficient, those who used probiotics, those who recommended probiotic-containing products, and those who knew the definition of probiotics (p<0.001). Those who did not use probiotics had insufficient knowledge about probiotics (p<0.001) and had not received education about probiotics (p=0.001). Probiotic users recommended probiotic-containing products to those around them (p<0.001) and knew the definition of probiotics (p=0.002). CONCLUSIONS: In this study, although medical students had moderate knowledge about microbiota and pre/probiotics, the rate of probiotic use and education about probiotics was low. Incorporating probiotics more widely into the medical school curriculum and organizing training sessions will help improve the knowledge of students who will be future physicians.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

59

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By