Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İşbirlikçi Stratejik Okuma Modelinin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Bilgilendirici Metinleri Anlama Becerisine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, İşbirlikçi Stratejik Okuma Modeliyle öğretimin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında yarı deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu eşleştirilmiş desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitimöğretim yılında Gümüşhane ili merkez ilçesinde bulunan Dumlupınar İlkokulundaki 39 kişilik dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubunda 20, kontrol grubunda 19 öğrenci bulunmaktadır. Gruplar belirlendikten sonra ve uygulama boyunca daha önce araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçme araçları kullanılmıştır. Uygulama aşamasında deney grubuna 5 oturum boyunca, her oturum 4 ders saati olacak şekilde İşbirlikçi Stratejik Okuma Modeline uygun; kontrol grubuyla yine aynı metinler ve ders saati üzerinden 2017 Türkçe Programında yer alan geleneksel öğretim metoduna göre dersler işlenmiştir. Sonuçta deney ve kontrol grubuna yapılan ön test ortalamalarının birbirine yakın olduğu, son test ortalamalarında ise deney grubunun kontrol grubuna göre daha yüksek ortalamaya sahip olduğu belirlenmiştir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

9

Issue

1

Start Page

155

End Page

167

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By