Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kariyer Planlaması ve İş Bulma Kaygılarının İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kariyer planlaması ve iş bulma kaygılarının incelenmesidir. Çalışmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 156 erkek, 244 kadın öğrenci olmak üzere toplam 400 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Spor Bilimleri Öğrencilerinin İş Bulma Kaygısı Ölçeği ve Spor Bilimlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Kariyer Planlama Ölçeği kullanılmıştır. Değişkenlerin karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem T-Testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Spor bilimleri öğrencilerinin İş Bulma Kaygısı ve Kariyer Planlamalarının öğrenim gördükleri sınıflara ve yaşa göre karşılaştırılmasında Kariyer Farkındalığı, Mesleki Farkındalık, Kariyere Yönelik İnanç, Seçimin Doğruluğu, Eğitimin Yeterliliği ve İş Bulma Kaygısında fark yoktur (p>0,05). Spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ve kariyer planlamalarının cinsiyete göre karşılaştırılmasında İş Bulma Kaygısında kadın ve erkekler arasında anlamlı fark vardır (p<0,05). Spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ve kariyer planlamalarının spor türüne göre karşılaştırılmasında Mesleki Farkındalık alt boyutunda bireysel sporlar ve takım sporları arasında anlamlı fark vardır (p<0,05). Sonuç olarak; spor bilimleri öğrencilerinin iş bulma kaygısı ve kariyer planlamalarının, öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflara ve yaşa göre karşılaştırılmasında anlamlı farkın olmadığı saptanmıştır. Ayrıca alt boyutların, cinsiyete ve spor türüne göre karşılaştırılmasında anlamlı fark olduğu görülmektedir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi

Volume

15

Issue

2

Start Page

315

End Page

324

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By