Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Yükseköğretim Kurumları Sınavına Hazırlanan Gençlerde Sınav Kaygısının Yeme Tutumu ile İlişkisi: Kesitsel Çalışma

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Adölesanlarda sınav kaygısı, duygudurumundaki deği- şikliklere neden olarak beslenme alışkanlıklarını ve antropometrik öl- çümleri etkileyebilmektedir. Bu çal ışma ile yüksekö ğretim kurumları sınavına hazırlanan adölesanlarda sınav kaygısı ve yeme davranışı ara- sındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Bu kesitsel çalışma üniversite sınavına hazırlanan 103’ü kadın, 71’i erkek toplamda 174 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin demografik özel- likleri anket aracılığıyla sorgulanmış ve antropometrik ölçümleri alın- mıştır. Sınav kaygı düzeyinin belirlenmesinde Sınav Kaygısı Envanteri (SKE) ve yeme tutumunun de ğerlendirilmesinde Yeme Tutum Testi [Eating Attitude Test (EAT-26)] kullan ılmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 26.0 versiyonu kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Öğren- cilerin %92,5’i anne ve babas ı ile birlikte ya şamaktadır ve %63,2’si normal vücut a ğırlığındadır. Kadın öğrencilerin ortalama SKE puan ı (51,1±13,81), erkek ö ğrencilerden (42,5±12,43) daha yüksektir (p<0,001). Obez ve hafif şişman öğrencilerde sınav kaygısı çok zayıf, zayıf ve normal vücut a ğırlığına sahip ö ğrencilerden daha dü şüktür (p<0,05). Bununla birlikte çok zay ıf, zayıf, normal, hafif şişman ve obez bireylerin EAT-26 puanlar ı arasında fark tespit edilmemi ştir (p>0,05). Yapılan regresyon analizine göre SKE puanı beden kitle in- deksi (BKİ) değerini ters yönde, EAT-26 puanını ise aynı yönde etki- lemektedir (p<0,05). Buna ek olarak EAT-26 puanı ve yaşın BKİ değeri üzerinde etkili olmad ığı bulunmuştur (p>0,05). Sonuç: Öğrencilerde sınav kaygısının artması yeme tutumundaki değişikliklere neden olarak besin alımını azaltabilir. Öğrencilere sınav döneminde ve öncesinde beslenme eğitimlerinin verilmesi, yeme tutumlar ındaki değişimlerin olumlu yönde olmasını sağlamak adına faydalı olabilir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi

Volume

8

Issue

3

Start Page

403

End Page

409

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By