Publication: Acil Serviste Hasta Güvenliği Kültürünü ve Tıbbi Hata Görülme Oranını Etkileyen Faktörler
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Acil servis, sağlığı herhangi bir nedenle bozulmuş bir kişinin, o andaki sağlık durumunun daha da kötüleşmesini engellemek amacıyla gereken önlemlerin alındığı, kendine özgü çalışma koşulları olan birimlerdir. Acil servis, hastanenin diğer bölümleriyle karşılaştırıldığında yüksek hasta yüküne sahip, oldukça karmaşık ünite olarak görülmektedir. Acil servisler, akut bakım gereksinimi olan hastaları kabul etmektedir. Bununla birlikte, acil serviste yaygın olarak görülen hasta sayısının fazlalığı, çalışan sağlık bakım profesyoneli sayısının azlığı, iletişim yetersizliği, ekip çalışması ile ilgili sorunlar, çalışma ortamının kalabalık olması, işlerin kesintiye uğraması ve birden çok görevin yüklenilmesi gibi durumlar hasta güvenliğini tehdit etmekte ve tıbbi hataya eğilimi artırabilmektedir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi
Volume
7
Issue
1
Start Page
169
End Page
175
