Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Acil Serviste Hasta Güvenliği Kültürünü ve Tıbbi Hata Görülme Oranını Etkileyen Faktörler

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Acil servis, sağlığı herhangi bir nedenle bozulmuş bir kişinin, o andaki sağlık durumunun daha da kötüleşmesini engellemek amacıyla gereken önlemlerin alındığı, kendine özgü çalışma koşulları olan birimlerdir. Acil servis, hastanenin diğer bölümleriyle karşılaştırıldığında yüksek hasta yüküne sahip, oldukça karmaşık ünite olarak görülmektedir. Acil servisler, akut bakım gereksinimi olan hastaları kabul etmektedir. Bununla birlikte, acil serviste yaygın olarak görülen hasta sayısının fazlalığı, çalışan sağlık bakım profesyoneli sayısının azlığı, iletişim yetersizliği, ekip çalışması ile ilgili sorunlar, çalışma ortamının kalabalık olması, işlerin kesintiye uğraması ve birden çok görevin yüklenilmesi gibi durumlar hasta güvenliğini tehdit etmekte ve tıbbi hataya eğilimi artırabilmektedir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi

Volume

7

Issue

1

Start Page

169

End Page

175

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By