Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Ana Dili Eğitimi ile Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algıları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçenin ana dili olarak eğitimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine ilişkin öz yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022 – 2023 eğitim- öğretim yılında, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kapsamında ders almış 95 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimleyici tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara ölçek formu uygulanmış ve toplanan veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının ana dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanlarının her ikisinde de öz yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Ana dili olarak Türkçe eğitimi lehine anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Bununla beraber 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin öz yeterlik algıları arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Ağırlıklı olarak ana dili eğitimi üzerine eğitim alan Türkçe öğretmeni adaylarının, aldıkları eğitimi yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına da transfer edebildikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

20

Issue

47

Start Page

885

End Page

905

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By