Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Geleneğin Temsili Bağlamında Aşık Erdemli'nin (Sabahattin Dülger) Yaşamı, Eserleri ve Halk Kültürüne Katkıları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Âşıklık geleneğinin tanımlanması Sabahattin Dülger ve eserlerinin bu kapsamda değerlendirilmesi tavrı, tarzı ve beslendiği folklorik kaynakların aşığımız üzerinden ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bölge müzik kültürü ile aşığımızın eserleri arasında ne gibi bir bağ vardır? Kendisi hangi kaynaklarla gelişmiştir? Eserlerinin temel motivasyonu ile eserlerindeki nazım yapısında meydana gelen anlatıları geleneğimiz üzerinden ortaya çıkararak bir tespit ve müzikal ifade tarzı aranacaktır. Yörede bilinen dinlenen âşıklık geleneğinin temsilcisi olan Sabahattin Dülger (Âşık Erdemli'nin) karşılıklı görüşme, kayıt, görüntü, icra gözlemi gibi etkinliklerle çalışma süreci başlatılmıştır. Bu süreçte konuşma, diyalog, şiir, edebiyat, kültürel konular ile ön görüşmeler yapılarak musiki icrasını belli bir alışma sürecinden sonra tespiti yapılmıştır. Genellikle kendi çalıp söylediği ve eserlerini ürettiği ortamda bir süreç başlatılmış, rahatlaması ve güveni sağlanmıştır. İlerleyen dönemlerde meşk ve oda toplantıları gibi diğer müzisyenlerle bir arada bulunduğu ortamlarda daha farklı tespitler yapılması sağlanmıştır. Yapılan tespitler kayıtlar ve görüntüler notasal deşifrasyona tabi tutularak eserleri çalışmamıza hazır hale getirilmiştir. Âşık Erdemli T.H.M. geleneğinde en önemli folklor kaynak temsiliyetinin bu yöre için sağlanması, müzik kültürüne aktarılması gerekmektedir. Âşıkların tarzı, tavrı temsil ettiği bölgeyi ve bu bölgede beslendiği tüm sosyolojik etkileri araştırmak, bilinmesini sağlamak gerekmektedir. Âşıklık geleneği içinde yetişen mahalli sanatçılarımızın bulunması, bilinmesi, eserleri ile tanıtılması Türk Halk müziğinin ve folklorumuzun yaşatılması bakımından önemli görülmektedir. Bu çalışma âşıklık geleneğinin halk kültürümüzde zamanla yok olmaya başlamasından dolayı yapılmıştır. Çalışmada görüşme tekniği kullanılmıştır. Âşık Erdemli ile sınırlandırılmış, yörede geleneği temsil ettiği görülmüş, yaşadığı yerde görüşülmüştür ve bulgulardan sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.
It is aimed to define the tradition of minstrelsy, to evaluate Sabahattin Dülger and his works in this context, to reveal his attitude, style and folkloric sources through our minstrel. What is the connection between the musical culture of the region and the works of our minstrel? With what resources did he develop himself? A determination and musical expression style will be sought by revealing the basic motivation of his works and the narratives that occur in the verse structure of his works through our tradition. The working process of Sabahattin Dülger (Aşık Erdemli), who is the representative of the minstrel tradition known in the region, has been started with activities such as mutual meeting, recording, video, and performance observation. In this process, pre-interviews were made with speech, dialogue, poetry, literature and cultural subjects, and the musical performance was determined after a certain period of getting used to it. In the environment where he usually plays and sings and produces his works, a process has been started and his relaxation and trust has been ensured. In the following periods, different determinations were made in environments where he was together with other musicians such as practice and chamber meetings. The determinations, recordings and images were subjected to notational deciphering and their works were made ready for our study. Minstrel Erdemli The most important folklore source representation in Turkish Folk Music tradition should be provided for this region and transferred to music culture. It is necessary to research and ensure that the style and attitude of the minstrels represent the region they represent and all the sociological influences they feed on in this region. Finding, knowing and introducing our local artists who grew up in the tradition of minstrelsy is considered important in terms of keeping Turkish Folk Music and folklore alive. Due to the gradual disappearance of the minstrelsy tradition in our folk culture, this study was conducted. The interview technique was used in the study. It was limited to Âşık Erdemli, who was seen as representing the tradition in the region, interviewed in his place of residence, and conclusions were drawn from the findings.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

139

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By