Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sorgulayıcı Öğretim Tanımlarının İncelenmesi

dc.contributor.authorKılıç, Melda
dc.contributor.authorAvcı, Canan
dc.contributor.authorAkıllıoglu, Fatma Caglın
dc.date.accessioned2025-12-11T01:47:54Z
dc.date.issued2024
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Kütahya Dumlupınar Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının sorgulayıcı öğretim ile ilgili verilen eğitim ve uygulama deneyimleri sonucunda tanımlarında bir değişim olup olmadığı ve eğer varsa değişimin düzey olarak yönü ve içerik olarak anlamlı olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada karma desen benimsenip, söylem analizi ve içerik analizi yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinde okul öncesi öğretmenliği lisans programında dördüncü sınıfta öğrenim gören 56 okul öncesi öğretmen adayı katılmıştır. Bulgular, okul öncesi öğretmen adaylarının sorgulayıcı öğretim tanımlarının düzeylerinde olumlu bir değişime işaret etmekte ve içerik bakımından bazı öğelere önem verildiğini göstermektedir. Eğitim ve uygulama sonrası gelişmiş düzeyde tanım yapan öğretmen adayı oranının %5,4’ten %60,7’ye yükseldiği gözlemlenmiştir. Tanımların içeriği incelendiğinde araştırma yapma, hipotez oluşturma ve test etme, veri toplama ve kanıtları değerlendirme ögelerinde anlamlı bir değişim gözlemlenirken, ön bilgi, soru sorma, verileri yorumlama, üst düzey düşünme ve iletişim ögelerinde anlamlı bir değişim gözlemlenmemiştir. Bulgular, alan yazın ve olası gerekçeler bağlamında öğretmen eğitimine etkileri açısından tartışılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.54600/igdirsosbilder.1437002
dc.identifier.endpage513en_US
dc.identifier.issn2147-5717
dc.identifier.issn2147-6152
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage490en_US
dc.identifier.trdizinid1240319
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1437002
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1240319/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-sorgulayici-ogretim-tanimlarinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46377
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofIğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sorgulayıcı Öğretim Tanımlarının İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files