Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Düzeyleri ile Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.advisorGül, İbrahim
dc.contributor.authorGül, Cevahir
dc.contributor.authorID0000-0001-9301-2243en_US
dc.date.accessioned2022-09-06T22:04:43Z
dc.date.available2022-09-06T22:04:43Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021
dc.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı
dc.descriptionTam Metin / Full Texten_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the relationship between preschool teachers' level of commitment to the teaching profession and their family Involvement strategies. In this study, relational screening model was used. The universe of the research consists of 494 pre-school teachers working in public schools affiliated to the Ministry of National Education in four central districts of Samsun. Random sampling method was used in the study and 317 people were taken as a sample. As a data collection tool in this research; 'Personal Information Form', 'Commitment to the Teaching Profession Scale' and 'Family Involvement Strategies Scale Applied by Teachers' were used. After obtaining the necessary permissions for the use of the scales, the researcher contacted the preschool teachers and applied them. Data entries of the collected scales were made into the SPSS 14.0 program. It was decided that the distribution of the data obtained from the scales was normal and accordingly, parametric statistics would be used. However, in cases where n <30, non-parametric tests were used. In statistical analysis, arithmetic mean, standard deviation, unrelated group 't' test, ANOVA, Scheffe or Tamhane multiple comparison test from post-hoc techniques, Pearson product moments correlation coefficient, simple and multiple linear regression analysis procedures were used. In the study, all results were tested bilaterally and the level of significance was accepted as at least 0.05. According to the findings of the research; It was observed that teachers' professional commitment levels were high, and their views on their professional commitment did not differ according to the variables of age, time spent in the profession, graduation level and the institution they work in. It was observed that the teachers' views on the family Involvement strategies they applied were at a good level, their views on the family Involvement strategies they applied did not differ when the variables of age, professional seniority and graduation status were considered, but differed when the variables of the institution they worked were examined.It has been determined that there is a significant positive relationship between teachers' professional commitment levels and the family Involvement strategies they apply, and that professional commitment levels are a significant predictor of the applied family Involvement strategies.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun ilinin dört merkez ilçesinde MEB'e bağlı resmi okullarda görev yapmakta olan 494 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada şeçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmış olup 317 kişi örneklem olarak alınmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak; 'Kişisel Bilgi Formu', 'Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği' ve 'Öğretmenlerin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada öçeklerin kullanımı için gerekli izinler alındıktan sonra araştırmacı tarafından ilgili okul öncesi öğretmenlere ulaşılarak uygulanmıştır. Toplanan ölçeklerin SPSS 14,0 programına veri girişleri yapılmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin dağılımlarının normal olduğuna ve buna bağlı olarak da parametrik istatistiklerin kullanılmasına karar verilmiştir. Ancak n<30 olduğu durumlarda non-parametrik testler kullanılmıştır. İstatistik analizlerde aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz grup 't' testi, ANOVA, post-hoc tekniklerden Scheffe veya Tamhane çoklu karşılaştırma testi, pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı, basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi işlemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada bütün sonuçlar çift yönlü olarak sınanmış ve anlamlılık düzeyi en az 0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin mesleki adanmışlık düzeylerinin yüksek olduğu, mesleki adanmışlık durumlarına ilişkin görüşlerinin yaş, meslekte geçirilen süre, mezun olma düzeyi ve çalıştıkları kurum değişkenlerine göre farklılık göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin uyguladıkları aile katılım stratejilerine ilişkin görüşlerinin iyi düzeyde olduğu, uyguladıkları aile katılım stratejilerine ilişkin görüşlerinin yaş, mesleki kıdem ve mezuniyet durumu değişkenleri ele alındığında farklılık göstermediği ama çalıştıkları kurum değişkeni ele aldığında ise farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmenlerin mesleki adanmışlık düzeyleri ve uyguladıkları aile katılım stratejileri arasında anlamlı pozitif yönlü bir ilişki bulunduğu, mesleki adanmışlık düzeylerinin uygulanan aile katılım stratejilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationGül, C. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsunen_US
dc.identifier.endpage96
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LdnKGGZLGBdWukK3aMAK5AOeuLZXZfow1VSQPKdoBuAI
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/136620.pdf
dc.identifier.yoktezid680475
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAdanmışlık Düzeyi
dc.subjectAile Katılımı
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMesleki Bağlılık
dc.subjectCommitment Levelen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenler
dc.subjectFamily Participationen_US
dc.subjectÖlçekler
dc.subjectOccupational Commitmenten_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectPreschool Teachersen_US
dc.subjectÖğretmenlik
dc.subjectScalesen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Düzeyleri ile Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.titleExamination of the Relationship Between Preschool Teachers’ Commitment to the Teaching Profession and the Family Involvement Strategies They Applyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
136620.pdf
Size:
1.91 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: