Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Korona Virüs Sürecinde Uzaktan Eğitim: Temel Eğitim Bölümü Öğretim Elemanlarının Görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

2019 yılı sonunda Çin’de ortaya çıkan ve büyük bir hızla hemen hemen tüm dünyayı etkisi altına alarakpandemi olarak anılmaya başlanan korona virüs (Covid-19) farklı sektörlerde olduğu gibi eğitim sistemleri veuygulamaları üzerinde de etkili olmuştur. Hızla gelişen bu olaylar ve aniden değişen eğitim-öğretim anlayışıkorona virüs pandemisinin eğitime etkisinin araştırıldığı ve uzaktan eğitimle ilgili yapılan çalışmaları önemlikılmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, temel eğitim öğretim elemanlarının korona virüs pandemisisürecinde geçilen uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemikullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu senkron bir şekilde uzaktan eğitim etkinlikleriniyürüten Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ne bağlı Temel Eğitim Bölümü’nde görev yapan altıöğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örneklem türlerinden maksimumçeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşü ile sonhali verilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniğikullanılmıştır. Araştırma bulguları uzaktan eğitim sürecinin avantajları, uzaktan eğitim sürecinindezavantajları, öğretim elemanlarının karşılaştıkları sorunları çözme yöntemleri ve uzaktan eğitimi verimlihale getirmeye yönelik önerileri şeklinde dört ana tema etrafında verilmiştir. Buna göre, öğretimelemanlarının uzaktan eğitimde öğretme-öğrenme süreci, iletişim-etkileşim ve ölçme-değerlendirmeaçısından dezavantajlarına yönelik görüşlerinin avantajlarına yönelik görüşlerinden daha fazla olduğu,sorunlarını çözme konusunda çeşitli yöntemlerden yararlandıkları ve sürecin daha verimli hale getirilmesineyönelik yapıcı önerilerde bulundukları görülmüştür. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış, bu doğrultudaçeşitli öneriler getirilmiştir

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Turkish Studies - Educational Sciences

Volume

15

Issue

6

Start Page

4507

End Page

4524

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By