Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Öğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Düzenlemeye İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesi

dc.contributor.authorÇobanoğlu, Elif Omca
dc.contributor.authorTağrikulu, Pınar
dc.contributor.authorGul, Ayça Cırıt
dc.date.accessioned2025-12-11T01:47:41Z
dc.date.issued2023
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin okul dışı öğrenmeyi düzenleme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan nicel bir çalışmadır. Nicel çalışmaların doğası gereği bu çalışma, çoklu anket modellerinden ilişkisel tarama deseninde tasarlanmıştır. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel okulların ilk ve orta dereceli okullarının farklı branşlarında görev yapmakta olan toplam 298 öğretmen katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bolat ve Köroğlu (2020) tarafından geliştirilen “Okul Dışı Öğrenmeyi Düzenleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin okul dışı öğrenmeyi düzenleme düzeyleri, cinsiyetleri, branşları, daha önce okul dışı öğrenme konusunda çevrimiçi veya yüz yüze eğitim alma durumları, kendi derslerinde okul dışı ortamları kullanma durumları, öğretmenlerin çocukluklarını geçirdikleri yerler ve görev yaptıkları yerler bağlamında değerlendirme yapılmıştır. Çalışmadan sağlanan veriler SPSS 22.0 istatistiksel analiz paket programı ile çözümlenmiştir. Veriler betimleyici istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda öğretmenlerin okul dışı öğrenme düzeyleri arasında cinsiyet, branş, çocukluklarını geçirdikleri yerler ve öğretmenlik yaptıkları yerler açısından farklılık olmadığı; okul dışı öğrenmeyi düzenleme düzeyleri arasında okul dışı öğrenme konusunda çevrimiçi veya yüz yüze eğitim alma durumları ve kendi derslerinde okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumları arasında farklılık bulunmuştur. Çalışma sonuçları, öğretmenlerin okul dışı öğrenmeyi düzenleme düzeylerinin artırılması için bu alanda verilen uygulamalı eğitimler aracılığıyla okul dışı öğrenmeye yönelik bilgilerinin, okul dışı öğrenme etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme boyutlarındaki yeterliliklerinin geliştirilmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.identifier.doi10.29299/kefad.1152966
dc.identifier.endpage1499en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1462en_US
dc.identifier.trdizinid1248351
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29299/kefad.1152966
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1248351/ogretmenlerin-okul-disi-ogrenme-ortamlarini-duzenlemeye-iliskin-yeterliliklerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/46304
dc.identifier.volume24en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Düzenlemeye İlişkin Yeterliliklerinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files