Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Gravür Tekniğinin Resimsel Anlatımındaki Temel Zorlukları ve Avantajları Üzerine Düşünceler

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

ÖZET Hızla gelişen ve değişen dünyamız, bilim ve teknolojide olduğu kadar, sanat alanında da inanılmaz bir hızla ilerlemektedir. Hiç durmadan, içinde bulundukları misyonda, bir keşiş gibi çalışan araştırmacıların bulunduğu bir ortamda olduğumuz unutulmamalı. Bu sebepten dolayı araştırma esaslarının, öncelikli sorunlara yönlendirilmesi, sonuca ulaşabilecek en kısa yoldur. Özgün baskı, ya da konumuz olan gravür, grafik sanatların, arada kalmış en sorunlu dalı. Gravür tekniği adı altında yorum yapabilmek, tekniği kişisel olarak uygulamayı ve bütün oluşum sürecini yaşamayı zorunlu kılıyor. Bu nedenle ilk bölümde, gravürün genel tanımları ve tarihçesinin yanında, teknik bilgiler ve farklı gravür yöntemleri konusunda, uzun deneyimler sonucu elde edilen temel bilgilere yer verildi. Birebir ilişkinin açıklığa kavuşması, kişiye teknik ve yaratım atmosferinin aktarımı, atölye ortamı ve karşılaşılabilecek teknik zorlukların düzeyi ikinci bölümde yer alan, metal gravürün hazırlanışı başlığı altında verilmeye çalışıldı. Zorlukların çözümlenmesi hususundaki teknik bilgiler aktarıldı. Böylece, yeterli bilgiyi edinen okuyucu, gravür ile uğraşmamış olsa bile, sorunları ve sanatsal konumu hakkında kendi yaklaşımlarını belirleyecek düzeye getirilmeye çalışıldı. Son bölümde, gravür sanatının bütün teknik zorlukları yanında tamamen grafik sanatlar alanına terk edilmemesinin gerekliliğine değinildi. Çoğaltılabilirliği bağlamında grafik sanatlara mal edilmiş olan gravürün sadece çoğaltılabilir röprodüksiyonlar olmadığı, grafik sanatlarda ve sanatın bütün dallarında olduğu gibi tartışılmaz bir sanatsal yanının da olduğu, tes-bitlerle sağlamlaştırıldı. Çoğaltılabilir resimlerin, günümüz ve sonrası için, birebir resimlerden daha fazla alternatif teşkil ettiği konusu açıklığa kavuşturulmaya çalışıldı. Bütün bu bulgular, sergi katalogları, makaleler, sanatçılarla yapılan röportajlar, az da olsa yazılı tez ve kitaplardan alınan bilgi ve kaygılar ışığında teze aktarılmıştır. Tezde yer alan bilgi ve kaygılara gelişen teknolojik ortamda, zamanla yenileri eklenecektir. Fakat sorunların ortadan kalkmasının olası olup olmadığı konusundaki kaygılar sürecektir. Sonuçta bilinmesi gereken, sanatçının eserini ne ile yaptığı değil, düşünce ve sonuçtur. Teknik ve oluşum süreci önemini yitirir, asıl sonuç eseri üreten sanatçının gücü ve yaratımın sanatsal yanıdır. Bu değerin aslına uygun belirlenmesi, toplumun kültürel alt yapısı, birikimi, esnekliği (toleransı) ve paylaşımcılığı ile mümkündür. VI
SUMMARY Or world which developing and changing very rapidly is progressing unimaginablely on art as well as science and technology. It must not be forgotten that we are in that kind of surroundings in where many researchers are continuously studing their subjects like a monk in the mission which they undertook. Therefore, to direct basic researhs towards main problems is the shortest way for getting result. Orglnal press or our main subject, gravüre is the most problematic part of graphic arts. To be able to interpret for gravüre technics necessitates to carry out the technic personally and to live whole forming period. Therefore, the main knowladge which was gotten with many expriences about diffirent gravüre methots and technics, as well as general definition and history of gravüre were placed in the first section. Clearing up individual relationship, the tronference of technics and creation atmosphere for people, studio atmosphere and the technical difficulties which can be appeared were discussed In the second section, that named The forming of metal gravüre'. Also, the technical knowladge about solving difficulties was discussed. In this way, the readers who has been given enough knowladge are expected to form their own opinions, even though they are not specialists. In the last section, it is told about that gravüre must not be thought as a subject what only for graphic arts, now it is know that gravüre which attributed to graphic arts is not only one of the graphic arts which can be copied but also a main artistic reproduction. In our study it was tried to explain that gravüre is a better alternative VIIfor present and future. All these studies in the thesis were given after studied or many articles and interview, exhibition catalogs and many different books. And we believe that all tha knowladges and anxieties which were given in the thesis will increase by devoloping technology. But the anxieties about the solution will never end. It is more important to know about the idea and the result then what the artist made the work by. The technique and forming period Is losing the importance. The main result is potential of artist and artistic power of creation. To determine the worth justly can be possible only with the accumulation, the tolerance and the cultural substructure of the community. VIII

Description

Tez (Yüksek lisans) –Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 1997
Libra Kayıt No: 31747

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

70

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By