Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Newsjacking Stratejisinin Halkla İlişkiler ve Dijital Pazarlamadaki Rolü

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Newsjacking markaların güncel haber olaylarını kendi pazarlama mesajlarına entegre ederek medyada görünürlüğünü arttırmalarını ifade etmektedir. Dijital çağın bilgi yoğunluğu içinde markaların dikkat çekmek için hızlı ve etkili yöntemler geliştirmesi gerekmektedir. Yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım olarak newsjacking stratejisi ile markalar güncel bir olaya hızlıca adapte olmakta; hedef kitlelerin ilgisini çekmeyi ve medyada hakkında konuşulmasını sağlamaktadır. Doğru zamanda ve uygun bir mesajla yapılan newsjacking güncel olaylara tepki vererek dikkat çekmeyi ve hedef kitlelerle anlamlı bir bağ kurmayı sağlamakta; markalar için etkili bir pazarlama stratejisi haline gelmektedir. Ancak yanlış uygulandığında itibar kaybına yol açmakta; bu nedenle dikkatli bir şekilde planlanması gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada newsjacking stratejisinin halkla ilişkiler ve dijital pazarlamadaki yerini izlemek, stratejinin markalar için sağladığı avantajları ve olası riskleri ortaya koymak ve uygulamalı literatürün bir taramasını yapmak amaçlanmaktadır. Çalışmanın önemi markaların güncel olaylara tepkilerinin hızla değerlendirilmesi gereken bir çağda bu stratejik yaklaşımın nasıl ve neden etkili olduğunu anlamaya yönelik bir katkı sağlamasından kaynaklanmaktadır. Çalışma newsjacking üzerine yazılmış akademik çalışmaları inceleyerek bu çalışmalarda kullanılan yaklaşımlar, yöntemler ve sonuçlar analiz edilmektedir. Newsjacking ile ilgili yayımlanmış akademik makaleler sistematik bir literatür taramasıyla belirli kriterler doğrultusunda nitel içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmektedir. Bu alanda uygulamalı çalışmalar sınırlı olmakla birlikte mevcut literatür taranmış ve kavramın alandaki konumu irdelenmiştir.

Description

Keywords

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Akdeniz İletişim

Volume

Issue

49

Start Page

128

End Page

147

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By