Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Öğretmen Adaylarının Bilime Yönelik Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilim Tarihi Temelli Bilim Öğretiminin Yönteminin Etkililiği

dc.contributor.advisorApaydın, Zeki
dc.contributor.authorKara, Utku
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:02Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:02Z
dc.date.issued2010
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Bölümü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 76970en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı bilim tarihi yöntemi ile bilimin doğasını ve bilim insanlarının karakteristik özelliklerini öğretmektir. Ayrıca bilimin doğasına ve bilim insanlarının karakteristik özelliklerine yönelik kavram yanılgılarını düzeltmektir.Araştırmanın örneklemini Ondokuzmayıs Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği 3. Sınıfta öğrenim görmekte olan 34 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada; veri toplamada ve verilerin analizinde nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.İlk görüme sonucu elde edilen veriler incelendiğinde öğretmen adaylarında bilimin doğasına ve bilim insanlarının karakteristik özelliklerine yönelik epistemolojik bilgi eksiklerinin ve kavram yanılgılarının olduğu göze çarpmaktadır. Son görüşme sonucu elde edilen veriler incelendiğinde ise öğretmen adaylarında var olan bilgi eksiklerinin giderildiği ve kavram yanılgılarının da düzeltildiği dikkatleri çekmektedir.
dc.description.abstractAim of this study is to teach the nature of science and characteristic properties of scientists; also to correct the delusions of notions intended for the nature of science and characteristic properties of scientists.Exemplification of this research consists of thirty for applicants who study at primary school teaching at third class at Ondokuzmayıs University. Qualitative research method is used for gathering information in research and in data analysis given.When the information which is gathered from the first interview, it draws the attention that applicants have lack of epistemological information intended for the nature of science and characteristic properties of scientists and delusions of notions. When the information which is gathered from the last interview it draws the attention that the lack of informations and delusions of notions are improved.en_US
dc.formatXII, 85 y. : şekil, tablo; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage101
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=veR1mHu9yoWjwcVUjCEoPKYUK2xAeacFNwjsDu_wApMoAOrRZ8w8V3MrKgpRwQVv
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/76970.pdf
dc.identifier.yoktezid278552
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilim ve Teknoloji
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAday Öğretmenler
dc.subjectBilim
dc.subjectBilim Tarihi
dc.subjectDeğerler
dc.subjectFen Bilgisi Öğretimi
dc.subjectKavram Yanılgısı
dc.subjectÖğretim
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectÖğretim Yöntemleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectCandidate Teachersen_US
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectHistory of Scienceen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectScience Teachingen_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectTeaching Methodsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS K23ö 2010en_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bilime Yönelik Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilim Tarihi Temelli Bilim Öğretiminin Yönteminin Etkililiği
dc.titleThe Effectiveness of Science Teaching Method Which Is Based on Science History to Eliminate Misconception of Notion of Teacher Candidates Intended for Scienceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files