Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Lise Öğrencilerinde Algılanan Sosyal Destek Düzeyi ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorBudak, Bülent
dc.date.accessioned2020-07-21T22:05:07Z
dc.date.available2020-07-21T22:05:07Z
dc.date.issued1999
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 1999en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 35481en_US
dc.description.abstractBÖLÜM ün ÖZET Bu araştırmada Lise öğrencilerinin Algıladıkları Sosyal Destek ile Problem Çözme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma Samsun İlinde bulunan Mithatpaşa Lisesi, Karşıyaka Lisesi ve Tülay Başaran Anadolu Lisesindeki öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 134 kız, 133 erkek olmak üzere 267 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ile Problem Çözme Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Lise öğrencilerinde aileden ve arkadaştan Algılanan Sosyal Destek arttıkça Problem Çözme Becerilerinin de arttığı, Öğretmenden algılanan Sosyal Desteğin artmasının Problem Çözme Becerileri üzerinde herhangi bir etki yaratmadığı belirlenmiştir. 52
dc.description.abstractSUMMARY In this Study ; It is investigated that relation between social support and problem solving skills about the students of high schooLAll families and teachers wish that children could solve their problems by themself.But they may not know importance of social support. It's known that ; Family, Friends and Teachers also too important in the life of the students.İs there any effects of them about problem solving skills of students?Besides of this idea; is it known that how can they support students? The aim of this research that ; explain of relations between Social Support and Problem Solving Skills. Before it's investigated that another researchs about this subjects in domestic and worldJt's found that there is a close relation between Social Support and Problem Solving Skills according to other researchs. Sample research are existed by 267 students (134 girls, 133 boys) that were different schools of Samsun city. In this research, Social Support Scales and Problem Solving invantory are used. IVIt is found that; the points of Social Support about family and friends are increasing the points of Problem Solving points. Besides of this attitude, its also observed that there is no relation between points of Social Support points about teachers and the points of Problem Solving Skills. End of the research; The Social Support Programs about families and also programs about friendship have adviced to competents.en_US
dc.formatVı, 59 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage79
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=P3dtmmHrq-mzEcmCLi1CqcIVbvuBD8ua39vN2ILM4FDz-eT47wdKESrKdFNL7roh
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/35481.pdf
dc.identifier.yoktezid92719
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectLise Öğrencileri
dc.subjectProblem Envanteri
dc.subjectProblem Çözme
dc.subjectSosyal Destek
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectHigh Schools Studentsen_US
dc.subjectProblem Inventoryen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectSocial Supporten_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS B927l 1999en_US
dc.titleLise Öğrencilerinde Algılanan Sosyal Destek Düzeyi ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki
dc.titleThe Relation Between Social Support and Problem Solving Skills of High School Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files