Publication: İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üçgenlerin Öğretiminde Geometrik İspatları Kullanabilme Becerileri
Abstract
Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının üçgenlerin öğretiminde geometrik ispatları kullanabilme becerilerini ortaya koymak amaçlanmışır. Nitel araştırma teknikleri temel alınarak desenlenen bu araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim-öğretim bahar yarıyılında bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’ nda öğrenim gören üçüncü sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan, uzman görüşleri alınarak son şekli verilen ispata yönelik 5 tane açık uçlu soru kullanılmış ve veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının ispat yapabilme becerilerinin düşük olduğunu göstermektedir. Gönüllü olan 3 öğretmen adayı ile yaptıkları ispatla rı daha detaylı biçimde incelemek amacıyla yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen mülakat verileri, öğretmen adaylarının genellikle basit, somut ve kendileri açısından pratik olan çözüm yollarını kullanarak ispat yapmaya çalıştıklarını göstermiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Volume
10
Issue
2
Start Page
210
End Page
242
