Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üçgenlerin Öğretiminde Geometrik İspatları Kullanabilme Becerileri

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının üçgenlerin öğretiminde geometrik ispatları kullanabilme becerilerini ortaya koymak amaçlanmışır. Nitel araştırma teknikleri temel alınarak desenlenen bu araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim-öğretim bahar yarıyılında bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’ nda öğrenim gören üçüncü sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan, uzman görüşleri alınarak son şekli verilen ispata yönelik 5 tane açık uçlu soru kullanılmış ve veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının ispat yapabilme becerilerinin düşük olduğunu göstermektedir. Gönüllü olan 3 öğretmen adayı ile yaptıkları ispatla rı daha detaylı biçimde incelemek amacıyla yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen mülakat verileri, öğretmen adaylarının genellikle basit, somut ve kendileri açısından pratik olan çözüm yollarını kullanarak ispat yapmaya çalıştıklarını göstermiştir.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Volume

10

Issue

2

Start Page

210

End Page

242

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By