Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerini Görsel Söylem Yoluyla Geliştirme

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Okuma, dilin temel becerilerinden biridir, ve okuduğunu anlama, okuma etkinliğinin en önemli sürecidir, ancak öğrenciler metinleri anlama ve yorumlamada bazı zorluklarla karşılaşabilirler. Bu noktada görsel söylem kullanımı öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmelerine destek olabilir. Bu amaçla, bu çalışma Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ndeki İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerini görsel söylem yoluyla geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, deneysel bir çalışmadır ve çalışmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nden 50 İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Deney grubunda 25 öğrenci, kontrol grubunda ise 25 öğrenci yer almıştır. Deney grubundaki öğrencilere görsel söylem ile okuma metinleri ve okuduklarını ne kadar anladıklarına yönelik anlama soruları verilmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere ise aynı okuma metinleri ve deney grubunda kullanılan aynı anlama soruları herhangi bir görsel destek olmadan verilmiştir. Deney on saat sürmüş ve her okuma oturumundan sonra deney grubundaki öğrencilere Öğrenci Eğilim Ölçeği verilmiştir. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklemler t-testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları, metinlerle ilişkili, görsel söylem ölçütlerine göre seçilen görsel kullanımının öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini geliştirdiğini, aynı zamanda öğrenci görüşlerine göre görsel söylemin okuduklarını anlamada öğrencilere yardımcı olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, görsel söylem yazılı metinlerin verdiği iletiyi güçlendirebileceğinden, yabancı dil sınıflarında ölçütlere uygun görseller daha sık kullanılmalıdır.
Reading is one of the fundamental skills in language, and comprehension is the heart of reading activity, however, students may face some difficulties while understanding and interpreting the texts. At this point, using visual discourse may support students to develop their reading comprehension skills. This study aims at enhancing EFL prep-class students' reading comprehension skills through visual discourse at Ondokuz Mayıs University. The current study is an experimental study and 50 EFL prep-class students from Ondokuz Mayıs University participated in the study. There were 25 students in the experimental group and 25 students in the control group. The students in the experimental group were given reading texts with visual discourse accompanied and comprehension questions. The same reading texts and comprehension questions were given to the students in the control group without any visual support. The experiment lasted for ten hours and after each reading session, the students in the experimental group were given Students' Disposition Scale. Independent Samples t-test and Mann-Whitney U test were used for the analysis of the data. The findings of the study indicate that the use of visual discourse enhances the reading comprehension skills of the students and the students state that the texts supported by visuals enhance their reading comprehension. Moreover, appropriate visuals should be utilized more frequently in language classrooms, since visual discourse may strengthen the message given by the written texts.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

111

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By