Bilgilendirme: Kurulum ve veri kapsamındaki çalışmalar devam etmektedir. Göstereceğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Publication:
Origami Çalışmalarının Birey ve Toplum Açısından Önemine İlişkin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri

dc.contributor.authorÜnan, Zuhal
dc.date.accessioned2025-12-11T00:57:49Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractEvrensel bir sanat kabul edilen origami, yediden yetmişe herkesinuğraşı olan sayılı faaliyetlerden biridir. Origami, tarihsel süreç içindefarklı meslek grubundan insanların elinde gelişim gösterirken aynızamanda bu insanların kendi mesleklerinde farkındalık oluşturmasınave topluma katkı sağlamalarına vesile olmuştur. Bu nedenledir ki; birbireyin, bireysel gelişimi, mesleğinde farkındalık oluşturma ve toplumsalsorunlara dair çözüm üretmede origami sanatından faydalanılabilmesisebebiyle farklı ülkeler eğitim ve öğretimde origamiye yer vermiştir.Değişik kurum ve kuruluşlarda görev alarak ülkemizin geleceğine yönçizecek üniversite öğrencilerinin origami çalışmalarının birey ve toplumaçısından önemine ilişkin görüşlerini bilmek origami çalışmalarınınülkemizde yaygınlaştırılması açısından önem arz etmektedir. Bubağlamda bu araştırmada, geleceğimizi emanet edeceğimiz üniversiteöğrencilerinin origami çalışmalarının bireysel gelişime, meslektefarkındalık oluşturmaya ve toplumsal sorunlara çözüm üretmedekatkısının neler olabileceğine ilişkin görüşlerini ortaya koymakamaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı kapsamındatamamlanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, Türkiye’nin kuzeyindeyer alan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 80 öğrencinin,araştırmacı tarafından hazırlanan, 9 açık uçlu soruya verdikleriyanıtlardan elde edilmiştir. Veriler toplandıktan sonra nitel veri analizyöntemlerinden biri olan betimsel analiz yöntemi kullanılarak verileranaliz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre; origami çalışmaları bireysel gelişimekatkısı bakımından ele alındığında; üniversite öğrencilerinin hayalgücünü geliştirme, yaratıcılığı artırma, matematik zekayı geliştirme vemutlu olmanın önemini kavramaya yönelik olumlu katkılar sağladığınoktasında hemfikir oldukları görülmektedir. Origaminin meslektefarkındalık oluşturmaya ilişkin katkısı genel anlamda üç kategoridedeğerlendirilmiştir. Bunlar bireyin mesleği sahiplenmesi, meslektekibaşarısı ve çalışma ortamındaki meslek arkadaşları veya öğrencilerledoğru iletişim kurabilmedir. Origami çalışmalarının toplumsal sorunlaradair katkısı ise toplum içinde mutlu olabilmeyi prensip haline getirme,toplumsal davranış kazanma, sosyal sorumluluk bilinci geliştirme vekültürel etkileşime açık olma olarak belirtilmiştir. Çalışmada bukavramsal çerçeve ile origami çalışmalarının birey ve toplum açısındanönemine ilişkin tartışma ve planlanan araştırmalara ışık tutmasıbakımından sonuç ve öneri kısımlarına yer verilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.22680
dc.identifier.endpage1860en_US
dc.identifier.issn2667-5609
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1841en_US
dc.identifier.trdizinid381187
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22680
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/381187/origami-calismalarinin-birey-ve-toplum-acisindan-onemine-iliskin-universite-ogrencilerinin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40431
dc.identifier.volume14en_US
dc.institutionauthorÜnan, Zuhal
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleOrigami Çalışmalarının Birey ve Toplum Açısından Önemine İlişkin Üniversite Öğrencilerinin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files