Publication: Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu çalışma, Fen-Teknoloji-Mühendislik ve Matematik (STEM) eğitimi disiplinlerininargümantasyon sürecine entegrasyonunun öğrenciler tarafından kullanımını belirleyebilmekiçin yapılmıştır. Araştırmanın amacı; öğrencilerin STEM entegreli argümantasyonetkinliklerini nasıl kullandıklarını belirlemektir. Nitel yöntemin kullanıldığı bu çalışmadadurum çalışması deseni tercih edilmiştir. Verilerin toplanmasında odak grup görüşmesikullanılmıştır. Çalışma, sosyo-ekonomik açıdan benzer ortaokul altıncı sınıf 20 öğrenci ileyapılmıştır. Görüşme verilerinin analizi sonucunda; STEM entegreli argümantasyonmetinlerinin kullanımı sürecinde grup arkadaşları arasında işbirliğinin oluştuğu görülmektedir.Grup bireylerinin argüman belirlemede iddia ve aşamaları beraber oluşturduklarıbelirlenmiştir. Öğrencilerin iddianın kanıtlarını belirlerken STEM disiplinlerini kullandıklarıtespit edilmiştir. Öğrenciler tarafından aktif bir şekilde kullanılan sınıf içi metinlerin öğrencininakademik başarısını artırmada kullanılabileceği önerilmektedir.
Description
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
15
Issue
1
Start Page
1184
End Page
1211
